Hoe snel kan ik mijn conditie opbouwen voor hardlopen?

Ik ben 1.85 en weeg 66 kilo.
Sinds 6 maanden sport en beweeg ik niet meer, maar ik wil voor 2013 een mooi voornemen hebben om elke dag hard te lopen.

Hoe snel kan ik dit opbouwen?
En wat is een mooi doel voor 31 december 2013?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi doel? Marathon. (no kidding)
Ritsuka
11 jaar geleden
schrijf je in voor een hardloopwedstrijd.
Of ga met zo'n app lopen, na een tijdje je oude route lopen en kijken of je nieuwe tijd kunt halen

Het beste antwoord

Ik kan je alleen vertellen over mijn eigen ervaring:
Zelf ben ik te zwaar, en ben vorig jaar begonnen met hardlopen.
Eerst met uitlooppauze's, dus beginnen met 3 min rennen en 1 minuut uitlopen en dit elke keer opbouwen totdat je bijvoorbeeld 15 min rennen 3 min uitlopen haalt.
Ik begon met 2,5 Kilometer, en na 5/6 weken zat ik op de 10 kilometer aan een stuk zonder uitloop pauze's.
Dit wel door 5 keer per week te trainen.

Verder is het gebruik van GPS Apps zoals Runkeeper erg makkelijk en ook wel leuk om je route's en prestaties bij te houden.

Ik weet dus niet hoe snel jij je conditie kan opbouwen, maar regelmaat is belangrijk.