Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat/Wanneer moet je eten/drinken voor een conditietest?

Ik heb binnenkort een piepjestest(conditietest) en wat kan ik daarvoor het beste eten en/of drinken? En hoeveel tijd ervoor? En wat kan ik eraan doen dat ik geen steek krijg? Moet ik bijv: 1 uur van tevoren een banaan eten en daarna niks meer eten? Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou idd even een banaan eten. En daarna na de conditietest geen vette hap want daar kun je erger steken van krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een wedstrijd voetbal ofzo eet een banaan+dextro (energie snoepje) en een sportdrankje (geen Redbull,monsterenergie ENZ.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het best om uiterlijk twee uur voor aanvang van de inspanning een (niet al te grote) maaltijd te eten. Denk hierbij aan iets met weinig vetten en veel goede koolhydraten (volkoren brood o.i.d.). Je voorkomt hiermee normaliter dat je een 'steek' krijgt.
Kort voor de inspanning kun je ervoor kiezen een snack te nemen met snelle suikers. Denk dan aan de al eerder genoemde banaan/sportdrank of een mueslireep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding