Kun je ook in het donker parachutespringen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed geoefende kan dat wel. Maar enig zicht op de grond moet je wel hebben, dat is zeker zo prettig bij de landing. Dus in het echte pikke donker zal het niet mee vallen.

Het beste antwoord

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit kan.

Heb dat gedaan toen ik in de jaren 80 Marinier was.
Het is wel doodeng want omdat je niet ziet waar je neerkomt en wanneer. Komt de klap van de grond raken erg onverwacht als het echt donker is.

En je moet maar hopen dat je niet in een boom of op een paaltje terecht komt.

Het was niet echt mijn hobby toen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, er is alleen wat meer risico omdat afstand en hoogte veel moeilijker in te schatten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de oorlog sprongen paras regelmatig 's nachts maar dat waren wel zeer ervaren para's. Dus je moet veel ervaring hebben omdat te kunnen.
11 jaar geleden
toevallig weet ik dat! ja het mag, maar het is wel veel gevaarlijker. je kan de hoogteniet inschatten bijvoorbeeld. maar het mag wel!

Toegevoegd na 49 seconden:
toevoeging: je moet er wel veel ervaring voor hebben hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk kan dat want in WO2 deden de geallieerden dit ook maar het zal wel meer risico's met zich mee brengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk dus wel
Maar ik vraag me wel af of "amateur/sport parachutisten nachts mogen springen ?
iemand ?
misschien vraagt/bedoelt de vraagsteller dit ook ?