Ben je te oud als je met 19 (bijna 20) jaar wil beginnen met dansen?

Ik zit erover na te denken om op dansen te gaan, maar ik ben nu al bijna 20 , ben ik er dan te oud voor?

Toegevoegd na 24 seconden:
ik heb echt 0 ervaring met dansen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Antwoorden (7)

Voor dansen ben je nooit te oud! Misschien is de cursus met mensen van 14 jaar niet leuk maar ga eens kijken bij de volwassenen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bang dat je geen primadonna zult worden, maar waarom probeer je niet gewoon.
Als je graag wilt ben je nooit te oud, wat stijver dan de rest misschien, maar als je er plezier in hebt doen.
Beter spijt van iets wat je wel gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt
anneliez
11 jaar geleden
Helaas wel ja. Je bent een stuk minder 'ritmisch' dan op je 14e. Je zal nooit meer écht goed worden. Het is beter om je te richten op een denksport, zoals bijvoorbeeld schaken of dammen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren dansen! Er zijn niet voor niets dansscholen die speciaal les aan volwassenen geven en zelfs aan ouderen. Mijn vader moest nog met mijn moeder mee om te leren stijldansen. Mijn moeder was altijd gek op dansen en mijn vader had geen gevoel voor ritme. Ze zaten toen volop in het gezelschapsleven en mijn moeder vond dat hij ook moest kunnen dansen.
Zo hebben ze na hun pensionering nog echt leren dansen!

Hoe minder ervaring je hebt, hoe makkelijker je het goed leert volgens de regels. Vaak heb je jezelf namelijk verkeerde dingen aangeleerd die er dan toch inzitten. Hier heb jij dan geen last van.

Ik neem aan dat je met 'op dansen gaan' stijldansen bedoelt en geen ballet/jazzballet? Zelfs dit zou je kunnen leren als het puur voor de lol zou zijn en als je conditie goed zou zijn, waarom niet?

Je bent met 19 echt niet oud hoor. Er zijn heel veel mensen die voor het eerst op dansen gingen toen ze er pas tijd voor hadden of noodzaak (eerste dans bij het huwelijk) in zagen.
11 jaar geleden
je bent nooit te oud om te dansen voor de lol wil je echt professioneel worden lukt dat niet
TIP ga met een vriend(in) dansen dan is het (nog) leuker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geloof niet in "te oud" of gelijk wat "te..." . als je ergens wil geraken, kan je er volgens mij geraken. je zal voor sommige dingen wel (veel) meer inspanningen moeten doen.
Je lichaam forceren kan maken dat je blijvend letsel oploopt dus je moet ook de nodige tijd voorzien. Wat die "nodige tijd" is hangt helemaal af van je soepelheid, voorgeschiedenis (bv. deed je al iets om lenig te blijven) enz..
Alles hangt natuurlijk ook af van wat je wil bereiken. Wil je dansen omdat je het gewoon leuk vindt, dan zie ik geen enkele reden waarom dit niet zou lukken. Naargelang je eigen lichamelijke mogelijkheden zal je dit meer of minder moeite kosten en zal je meer of minder thuis moeten oefenen. Maar met 20 moet dit echt nog wel best meevallen, tenzij je de vorige jaren chipsetend en televisiekijkend in je luie zetel hebt doorgebracht en ondertussen 100 kg weegt.
Wil je leren dansen met de bedoeling om er echt ook iets mee te doen dan zal je een programma moeten opstellen waar je je aan moet houden. En wellicht véél oefenen, goed naar je lichaam moeten luisteren zodat je geen blessures krijgt enz. En eventueel extra begeleiding moeten zoeken, en dan natuurlijk een plaats vinden waar ze je een kans willen geven als figurant. Maar zoals gezegd : als je wil kom je er wel.
Ik herinner me dat er vroeger op televisie een programma bestond dat heette "de witte raaf". Op enkele maanden tijd werd iemand met O ervaring in een bepaald iets klaargestoomd om dit in de vingers te krijgen (bv. gitaar spelen, koken, bepaalde sport, kennis over een bepaald iets...). Nadien werd deze "witte raaf" dan door een jury beoordeeld, samen met professionals. De jury moest dan zeggen wie de "witte raaf" was. Heel zelden pikte ze de witte raaf eruit. In vele gevallen moest de jury toegeven : "we weten het écht niet", enkele keren sloegen ze de bal zelfs volledig mis (wat voor die profs wel een harde dobber moet geweest zijn :/). Een heel interessant programma omdat het toont : willen is kunnen (als je uiteraard over de "normale" fysieke en psychische mogelijkheden beschikt).
succes!
11 jaar geleden
nee natuurlijk niet , bent nooit te oud om te leren.

Toegevoegd na 2 minuten:
je zult geen pro worden maar je zal toch wel aardig kunnen dansen wel moet je er rekening mee houden als je je opgeeft , dat je in een groep wordt geplaatst met mensen van de zelfde leeftijd..