Hoe train je terwijl je aan een bureau zit?

Zijn er oefeningen die je kunt doen terwijl je aan een bureau zit? Dit zou namelijk wel fijn zijn omdat ik dan kan werken en trainen tegelijk. Volgens mij is je buik inhouden een manier om je buikspieren te trainen, maar er zullen vast veel meer truucs bestaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen tijd (of zin) om te sporten. Wil je toch fit en strak blijven? Met deze oefeningen voor op het werk kan het! Fit blijven van achter je bureau zonder dat je collega’s het door hebben, doe je zo! Benen Strek je rechterbeen voor je uit en til deze op. Doe dit tien keer en wissel dan af met je linkerbeen. Ga zo door tot je beide benen honderd keer hebt opgetild. Let wel op als je een collega tegenover je hebt zitten. Voor je het weet, heb je ruzie of denkt je collega dat je aan het flirten bent! Billen Je bilspieren trainen terwijl je zit, is heel simpel. Knijp je billen samen, houd dit een paar tellen vast en laat weer los. Herhaal dit regelmatig terijl je achter je computer zit te werken. Ook een goede manier om langdurige vergaderingen door te komen! Buik Ook je buikspieren houd je strak door ze aan te spannen. Houd ze vast en laat weer los. De truc is herhalen. Het mooie is: wanneer je deze oefeningen aanleert terwijl je werkt, gaat het op een gegeven moment vanzelf! Armen Deze oefening is wat moeilijker om verborgen te houden voor je collega’s, maar wel erg effectief voor je armspieren. Neem in elke hand een flesje water of blikje fris en gebruik deze als gewichtjes. Houd je armen gestrekt naar voren en buig je ellebogen tot een hoek van 90 graden naar boven. Dat is je beginpositie. Om je biceps te trainen, buig nu je armen steeds naar binnen en weer terug naar de beginpositie. Voor het trainen van je triceps beweeg je je armen vanuit diezelfde beginpositie van elkaar weg tot je bovenarmen een rechte lijn vormen. Breng je armen nu weer terug. Herhaal beide oefeningen tien keer en doe van elk drie sets voor het beste resultaat.

Bronnen:
http://www.yunomi.nl/artikel/fit-van-achte...

- Je kunt vanachter je bureau je voeten van de grond tillen en zo even laten bungelen. - Trek je schouders telkens even op, goed voor je nekspieren. - Kijk rechts en links goed over je schouders naar achteren. - Strek arm voor arm naar voren en trek je hanpalm naar je toe, voor de onderarm spieren. - Trek al zittend je bilspieren samen. - Strek je rug overdreven uit, al zittend.

Plak je bureaustoel aan je kont en haal de wieltjes eronder uit. Wel goed je rug rechthouden, je workout voor heel je lichaam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100