waarom loopt er bij fierljeppen altijd iemand achter de springer aan?

Bij fierljeppen loopt er iemand achter de degene aan die gaat springen, waarom doet die dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
6K

Antwoorden (3)

Als het niet goed gaat valt de springer hard terug op het houten platform en dan wordt die opgevangen door de renner er achter.

Toegevoegd na 43 seconden:
Dit werd laatst uitgelegd bij het jeugdjournaal of klokhuis (dat weet ik niet meer en mijn zoon is niet thuis). Daar was een jongen van een jaar of 8 waar een vrouw achteraan rende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de springer niet genoeg vaart heeft of niet hoog genoeg klimt kan het zijn dat hij weer achteruit valt op de planken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom wachten zij niet gewoon aan de kant? Leidt dat teveel af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, de springer moet zich focussen op de paal en niet laten afleiden door iemand die er naast zou staan
Ik twijfel aan deze antwoorden. Het opvangen van een polsstokspringer van toch zo'n behoorlijke hoogte lijkt me een bijna onmogelijke opgave. Gelet ook op het gewicht van de deelnemer/-ster.
Wat diegene wèl doet die achter de springer afloopt is, de steun weghalen waar de polsstok tegenaan rust voor de sprong.
Afloopt moet natuurlijk aan loopt.
Toegevoegd op 19 augustus 2023 15:59: tekst
8 maanden geleden