Waar kan ik een overzicht vinden van ongelukken in pretparken in Nederland?

Ik wil graag weten welke attractieparken het meest veilig zijn binnen Nederland, maar ik kan nergens iets vinden over het aantal ongelukken in pretparken in Nederland. Ik kan wel artikelen vinden, zo weet ik ook zeker dat het voorkomt en dat er ook doden vallen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (2)

Lijst van pretparkongelukken

Deze incomplete lijst van pretparkongelukken geeft een chronologisch beeld van pretparkongelukken door de jaren heen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pretparkongelukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je poging, maar je hebt helaas misgeschoten! Dat is niet van Nederland, maar wereldwijd. En dit is ook zeker geen recente lijst omdat ik recentere artikelen heb kunnen vinden die niet op die lijst staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het niet van Nederland is is geen probleem, je kunt gewoon zoeken naar de Nederlandse parken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeg, beste Explorer.
Ik heb niet misgeschoten, maar ik vond het te veel werk om er de Nederlandse uit te halen, dat mag je zelf doen. En als je recentere artikelen hebt, gebruik die dan.
hier

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pretparkongelukken

een vrij korte lijst waar 4 nederlandse parken tussen staan

slagharen

Op 17 mei 2009 raken een Duitse vrouw en haar 7-jarige neefje gewond. Tijdens het instappen van de attractie Octopus werd het duo geraakt door een stalen arm van de al draaiende attractie en een aantal meter over de grond gesleept

duinrell

Op 14 april 2007 is een deel van de attractie Mad Mill ingestort. Er vielen geen gewonden, aangezien het op dat moment erg rustig was in het park

de lijst van de efteling is wat langer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pretparkincidenten_in_de_Efteling

zo ook walibi holland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pretparkongelukken_in_Walibiparken#Walibi_Holland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees mijn vraag beter aub: "Ik wil graag weten welke attractieparken het meest veilig zijn binnen Nederland, maar ik kan nergens iets vinden over het aantal ongelukken in pretparken in Nederland." Ik kan met losse artikelen natuurlijk geen goed beeld krijgen wat nou het veiligste attractiepark is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Explorer, volgens mij overschat jij enorm het aantal pretparkongelukken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder: hoe kun je nu op basis van enkele ongelukken bepalen welk pretpark het veiligste is? Dat kan pas als je heel veel ongelukken hebt. Verder: als er eens iets gebeurt is dat apparaat daarna waarschijnlijk veiliger dan ooit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, beste Explorer, jouw (hoofd) vraag is
Waar kan ik een overzicht vinden van ongelukken in pretparken in Nederland? En DAAR krijg je antwoorden op.