Wat is het verschil voor het lichaam tussen cardio training en vetverbranding?

Als de focus op dit moment ligt op afvallen en je traint 1 uur.
Zal je dan meer afvallen met een vetverbrandingsprogramma waarbij je hartslag op 60% ligt.
Of zal je meer afvallen met een cardio programma waarbij je hartslag bij 80% voor het hele uur blijft gehandhaafd?

Wat gebeurt er dan in het lichaam waardoor je eventueel meer afvalt bij de ene dan bij de andere methode?

PS: Als je een uur lang op 80% kunt sporten, dan is een uur op 60% een peulenschilletje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Cardiotraining is gericht oo vetverbranding en richt zich op de hartslag. wordt je hartslag lager, dan stelt het apparaat zich zwaarder in. Bij cardiotraining wordt dit voor een hogere hartslag ingesteld dan bij het niveau vetverbranding. Dat laatste is langer vol te houden. Eigenlijk richt cardiofitness zich meer op conditie. Als het je om afvallen gaat, dan liever een programma dat minder zwaar is en je langer en vaker doet. Voor je vetverbranding is het zelfs beter om een uur te wandelen ipv 10 min. hard te lopen. Toegevoegd na 7 minuten: Strikt genomen is het antwoord op ne vraag: als dezelfde persoon 1 uur sport op 60% van zijn maximale hartslag, vergeleken met een uur training op 80% van zijn maximale hartslag, dan heeft de tweede sessie veel meer energie gekost dan de eerste. Deze energie wordt eerst uit suikers gehaald en als die opraken worden vetten afgebroken tot suikers en verbrand. Dus training twee geeft meer vetverbranding. Moet je kiezen tussen training 1 van 1 uur of training 2 van 30 minuten, dan wordt het ingewikkelder. Logischerwijs is training 1 effectiever. Je lichaam heeft 30 min. meer tijd om vetten te verbranden. Overigens levert dit soort sporten maar een marginale bijdrage aan de vetverbranding omdat maar een relatief klein deel uit onze voeding wordt gebruikt voor beweging.

Zelf ben ik nu 48kg. afgevallen dmv. sporten en dieet. Het sporten wat ik deed en nog doe is 3x p.w. daarbij begin ik met 10 min. crosstrainer waarbij mijn hartslag wat verhoogd is waarbij ik nog wel een gesprek kan voeren,daarna ga ik krachttraining doen ,setjes van 3 van 20x.met tussen elke 20x 30sec.pauze waarbij ik ook een iets hogere hartslag heb maar minder dan bij de 10min. ik doe zo'n 4 verschillende oefeningen en dan ga ik op de roeitrainer voor 15 min. ook weer dezelfde hartslag als met opwarmen .dan nog een paar krachtoefeningen en eindig met 20min. cardio ook met hoge hartslag maar niet dat ik naar zuurstof snak! Ik heb van diverse fitnessgoeroe's gehoord dat op deze manier trainen je vetverbranding de gehele dag extra verhoogd is. Daarbij een eiwitrijk en vetarm dieet en ...voila!!

Bronnen:
Mezelf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100