Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je een boekje nieten? (zie foto en uitleg)

zo een boekje (de helft van een A4 blad wordt het echte blaadje.) als een boekje nieten. zo met de nietjes aan de zijkant.
hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik doe dat met een nietmachine waarvan je het bovendeel een kwartslag kunt draaien. Dat werkt prima voor een katerntje op A5-formaat. Het nietapparaat heb ik een jaar of vijfentwintig, dertig geleden bij de HEMA gekocht, als ik me niet vergis, dus het zal daar inmiddels wel uit het assortiment zijn. Maar ik wilde je de mogelijkheid niet onthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vouwen in a5 als je klaar bent weer opendoen en dan nieten in midden van a4
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?????
Met een nietapparaat met een lange 'bek'. Het gaat niet mooi met een standaard-nietapparaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn extra lange niet apparaten met schaalverdeling, die kom je dus instellen op de helft van 29,7 cm, zo'n 14,85 cm en dan zit je altijd op de helft en zit het niet niet door de zijkant, maar in het boekje. Wel zo netjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lange arm nietmachine met schuiflaad systeem. Deze kan je instellen, zo dat alle nietjes even ver vanaf de buitenkant geniet worden.

http://www.zppetalagematerialen.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=14&products_id=1598&osCsid=a29dbfc9b064236399ec92388d669237
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier de juiste link naar het perfecte apparaat.
http://www.zppetalagematerialen.nl/winkel/leitz-5560-metalen-langarm-nietmachine/
Met een nietmachine met een lange bek.
Zodat het nietje in het midden van het boekje komt, niet aan de buitenkant.
Bij veel winkels waar je kunt kopieeren, hebben ze zulke nietmachines liggen. Om te gebruiken.
Bv boekwinkel of postkantoor.
Even vragen, of je het daar mag doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding