Wat is een goed eetpatroon om sneller spieren te krijgen of beter zichtbare (buik)spieren?

Ik train nu mijn borst, rug, schouders, biceps, triceps en sixpack en ik weet dat je beter (buik)spieren kunt zien als je een goed eetpatroon volgt waarbij je weinig (buik)vet krijgt. Wat moet ik dan eten (of wat niet)?
bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

@Peter, sorry, maar je hebt kennelijk geen idee waar je mee bezig bent. (vandaar ook dat je vraagstelling voor geen meter klopt.) Je krijgt geen spieren van een eetpatroon, welk patroon dat dan ook is. Alle spieren die je hebt, heb je reeds bij je geboorte gekregen! Verder lijk je totaal je beenspieren te vergeten. (Of heb je geen benen?) Sterkere en/of beter zichtbare spieren krijg je door keihard te trainen, en ruim voldoende te rusten. Goede voeding zorgt er voor dat je energie hebt om te kunnen sporten, en maakt dat je geen overtollig lichaamsvet ontwikkeld. Eet heel veel groente, een beetje fruit, en wat orgaanvlees. Alles biologisch!! Elke spier die je intensief getraind hebt, dien je daarna gewoon een dag rust te gunnen, om te kunnen groeien. Eet op trainingsdagen wat extra eiwitten, om dat beter mogelijk te maken. Biologische eieren zijn daar prima geschikt voor! Uiteraard eet je niks meer, uit de snackbar en aanverwante zaken. Verder vergeet je alle frisdranken en fruitsappen, en ga je water drinken! Lees eens wat goede boeken over sport en voeding! En laat eens door een kundig persoon, een volledig trainingsschema samenstellen!! Indien die persoon spiergroepen vergeet, of vergeet om je te vertellen hoe belangrijk rust na training is, dan weet je dat die persoon niet deskundig is! Succes!!

Is een beetje afhankelijk van hoe intensief je traint. Je traint in elk geval al je hele lichaam, dat is goed. Zorg ook dat je krachttraining en cardio afwisselt, en dat je spiergroepen voldoende rust krijgen. Het is vooral belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen, iets van 1,5-2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag als je echt met krachttraining en zo bezig bent. Verder vooral veel verse producten, veel groenten en wat fruit, en ook gezonde (langzame) koolhydraten. Dus liever geen chips, koekjes, en ander junkfood. Maar wel volkorenproducten, dingen als quinoa, etc. En zorg dat je genoeg eet, lees het beste antwoord op deze vraag is: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/voeding/zeggen-mensen-niks-eet-val.349656 Daarmee kun je berekenen hoeveel je ongeveer op een dag zou moeten eten. Toegevoegd na 6 minuten: Ik kan je geen kant en klaar eetschema geven, want ik weet niet hoeveel kcal je nodig hebt, wat je spiermassa is, lengte, gewicht, etc. Het is gewoon een kwestie van aanpassen, gezonder eten, en dan merk je vanzelf wel hoeveel je nodig hebt. Bij mijzelf merkte ik zeker verschil dat ik een strakkere buik kreeg. Ik was niet eens meer gaan sporten, gewoon gezonder eten zoals ik hierboven zei. Wat ik zelf meestal eet (kun je als voorbeeld nemen, mag je zelf weten): - Ontbijt: kom met muesli (zonder toegevoegde suiker), melk, yoghurt, lijnzaad en chiazaad. - tussendoor: stuk fruit, eiwitshake en gekookt ei (fruit kun je beter apart eten van iets anders, verteerd het wat beter) - lunch: gevulde salade en brood. Meestal restgroente van dag ervoor, met kip of tonijn erbij (eiwitten :) ), ik mix wat dingen door elkaar. - tussendoor: griekse yoghurt, later stuk fruit - avondeten: wat de pot schaft. 1/2 bord groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappelen/pasta. (Als ik jou was zou ik wat meer vlees nemen, voor de eiwitten) - snack als ik nog honger heb: wat yoghurt of ongezouten noten. Ik neem dus bij bijna elke maaltijd eiwitten, vaak gecombineerd met wat koolhydraten. Als je hierbij vooral water en/of thee zonder suiker drinkt, ben je al goed op weg. (geen frisdranken)

Het is inderdaad lastig om te zeggen wat je wel/niet moet eten. Waar je voor moet zorgen is dat je: - minder kcal inneemt dan je eigenlijk behoeft (houdt wel rekening met voldoende energie voor het sporten). - minder verzadigde vetten nuttigen - helemaal wegblijven van de transvetten - niet teveel suikers innemen (o.a. snoep, wijn, vruchtendrankjes) Daarnaast kan je er voor kiezen om voedingssupplementen te gaan gebruiken waardoor je net een wat gedefinieerder lichaam krijgt. Bijvoorbeeld stackers. Als je moeite hebt met minder eten door een continue hongergevoel kan je ook whey-eiwitten bestellen. Zitten in de regel weinig vetten en suikers in, en kan je daardoor goed gebruiken om te herstellen van je training. Via www.sportvoedingvergelijker.nl kan je gemakkelijk een webshop vinden die dit aanbiedt. Wel gezond en genoeg blijven eten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100