Ik moet morgen 4 rondjes van 200 m lopen, over elk rondje moet je even lang doen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hardlopen, en zo snel mogelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

met een chronometer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer je energie gelijkmatig te verdelen. Dus aan het begin niet meteen sprinten en je energie opmaken maar juist langzamer gaan dan je kunt. Aan het einde ben je moeier dus dan ga je vanzelf langzamer.
Proberen je stappen in een bepaald ritme te tellen wil nog wel eens helpen om je loopritme vast te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een chronometer mee en zorg ervoor dat je het eerste rondje op reserve loop, dus rustig aan doen, zodat je genoeg energie over heb voor de volgende 3 rondjes. Als je over de finish gaat van het eerste rondje stop je de chronometer en weet je precies hoe lang je over dat rondje hebt gedaan. Terwijl je totaaltijd van de chronometer doorloopt kun je de volgende rondjes precies zien waar je moet versnellen of rustiger aan moet doen om de 3 resterende rondjes in dezelfde tijd te lopen.