Voetbalsokken zijn TE glad! wat te doen?

Mijn voetbalteam en ik hebben sinds dit seizoen nieuwe voetbal sokken. Alleen ze zijn te glad, iedereen schuift in de schoenen.. we dachten na een paar keer wassen (ook zonder wasverzachter en zonder in de droogtrommel te doen) dat het wel weg zou gaan maar het probleem blijft! Heel irritant. het lijkt net of je schoenen te groot zijn. het zijn gewone standaard voetbal sokken die iedereen altijd heeft (voorheen met onze oude sokken nooit problemen mee gehad)

Heeft iemand een oplossing hoe de sokken ''stroever'' kunnen worden?
Dankjewel alvast!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oude sokken waren precies dezelfde sokken die we nu hebben. Alleen wel al 9/10 jaar oud dus.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Antwoorden (2)

Je kan in ieder geval een anti slip inlegzool in je schoenen doen. Zie bron voor een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de zolen van de sokken bewerken met 3D puff verf, dit is verf die door verhitting, bijv van een fohn, zichzelf opblaast, zodat je het effect krijgt van baby-antislipsokjes, hier een voorbeeld, bij veel hobbywinkels is het goedkoper te koop.
www.trendyspeelgoed.nl/Puffy-Paints-3D-verf--p-16942.html

Toegevoegd na 16 minuten:
Klik op knutselen en kleien en kijk dan op de op 1 na laatste rij. Het gaat er niet uit in de was en voelt rubberachtig, is dus antislip.