hoe kan ik sneller korte stukjes rennen bv een achtervolging van ongeveer 100 m?

hoe word ik sneller in korte stukjes rennen voor bijvoorbeeld paaltjes voetbal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door aan je conditie te werken en het op peil te houden. Verder zou je elke dag een paar sprintjes kunnen trekken om je "staptechniek" te verbeteren. Bij een atletiek vereniging gaan behoort tot een mogelijkheid.

probeer intervaltrainingen te doen, zodat je sneller weg kunt sprinten.

Door veelvuldige training op die specifieke afstand. Let er wel op dat je tussen elke intensieve trainingsdag een dag rust neemt zodat eventuele 'onschuldige' spierscheurtjes zich op natuurlijke wijze kunnen herstellen. Je wint bovendien sneller en duurzamer aan specifiek vermogen als je 1 a 2 dagen minder intensief traint tegenover jezelf elke dag af te beulen. Het helpt ook als je het kan opnemen tegenover iets of iemand die net iets sneller is dan jij. Hierdoor ben je sterker gemotiveerd. Dat iets kan ook een hond of een paard zijn dat aan jouw zijde meedraaft. Een motorvoertuig kan ook maar dan wordt het op termijn een kostelijke grap aan brandstof hé ;-) Ga eens langs bij een atletiekclub. Observeer de sprinters en maak na de training eens ene praatje met hen. Durf ook eens met hun trainer te praten. Ze zullen je graag advies verstrekken. De meest doeltreffende informateurs zijn nog altijd de specialisten ter zake. Liefs, Succes en Big Smile van me

sommige mensen zijn beter in lange afstanden rennen die hebben meer rode spiervezels en sommige in sprinten die hebben meer witte spiervezels. de rode spiervezel zorgt voor meer bloeddoorstoom en dus meer zuurstof dat je het langer kan vol houden maar je bent niet zo snel. de witte spiervezels zorgen dat je juist wel snel bent maar je houd het niet zo lang vol. Je kan witte spiervezels trainen doormiddel van krachttraining die je voornamelijk dan nodig heb in je bovenbenen en kuiten. Door te gaan hardlopen bouw je je conditie en rode spiervezels op en door soms een stukje te sprinten weer witte spiervezels. Als je 1 a 2 keer in de week dat gaat doen en als je denkt dat je nietmeer kan nog even vol te houden bouw je je conditie en spiervezels op. succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100