Is het nou eigenlijk gezond om te sporten voor je lichaam?

Is sporten eigenlijk niet slecht voor je?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Sporten kan zeker slecht zijn, bijvoorbeeld als het TEveel is! Alles waar "te" voor staat is niet goed voor je, behalve "tevreden" ;-)
Niet erg bekend is, dat 1/2 uur per dag, mag ook verdeeld zijn over 3x10 minuten, goed bewegen tijdens huishoudelijk werk prima is en voldoende voor het lichaam om gezond te worden/te zijn en te blijven. Belangrijk is om echt goed te bewegen, dus de hartslag wat hoger te laten worden dan normaal. Juist huishoudelijk werk en dan intensief doen in een goed tempo, zorgt ervoor, dat er veel natuurlijke en verschillende bewegingen door het lichaam gemaakt worden.

Hieronder meer info:

http://preventie.kwfkankerbestrijding.nl/beweging/Pages/wat-is-voldoende-bewegen.aspx

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/61142-afvallen-en-bewegen-zonder-sportschool.html

En gekopieerd uit de tekst van de Hartstichting:
"Elke dag een half uur bewegen moet een manier van leven worden.Feit! Wie een aantal bewuste keuzes maakt, merkt dat elke dag een half uur bewegen een manier van leven
wordt. Dan kost voldoende bewegen geen moeite meer . Denk bijvoorbeeld aan lopend of op de fiets
boodschappen doen en de trap nemen in plaats van de lift. Stap bij gebruik van het openbaar vervoer
een halte eerder uit en loop verder naar uw bestemming. Doe mee aan een (tafel)tennis- of
badmintontoernooi. Maar denk ook aan stofzuigen, tuinieren of in een stevig tempo schoonmaken."
http://www.hartstichting.nl/9800/13341/15241/brochure_fabels_en_feiten_1104
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En tederheid dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja... da's een leuke....
"Te" spreek je uit als "tu", ook bij tevreden. Maar bij tederheid zeg je "teederheid".
Dilemma...!!
Nou, vooruit: wat mij betreft is dat ook een goeie "te".
LOL!
Bedankt voor je reactie.

Andere antwoorden (4)

Evenwichtig sporten is opperbest voor het menselijk lichaam

Toegevoegd na 15 minuten:
Sport is goed voor de gezondheid „zolang de verbetering in welbevinden niet door ongelukken of chronisch sportletsel weer aangetast wordt”.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is goed voor de gezondheid „zolang de verbetering in welbevinden niet door ongelukken of chronisch sportletsel weer aangetast wordt”.
Sporten is gezond tot op zekere hoogte. Hoe meer je je hartslag op jaagt hoe groter de kans op hartfalen. Het is tenslotte een spier die ook overbelast kan raken. Tevens kunnen je gewrichten behoorlijk slijtage oplopen van. Intensieve en zware trainingen. Als je naar de dieren wereld kijkt zijn de minst actieve diersoorten vaak degene die het langste leven. (schildpad)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af wat je goed of slecht noemt. Duursporten zijn in ieder geval goed voor je hart,zorgen voor een betere slaap en concentratie, voorkomen zwaarlijvigheid,... Voor je gewrichten zijn sommige sporten niet zo ideaal, vb als je veel loopt op harde ondergrond zullen je gewrichten sneller verslijten,... Maw je motor zal langer meegaan terwijl je carrosserie sneller verslijt. Algemeen wordt aangeraden elke dag 30 minuten aeroob te sporten, dwz te sporten zonder dat je buiten adem bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sporten is gezond als je het met mate doet. Doe de sport, die het beste bij je past en waarin je plezier hebt, maar overdrijf het niet. Als je met plezier sport ervaar je het als ontspanning en voel je je daarna heerlijk.