Is 's ochtends als je nog nuchter het beste moment om te gaan lopen en vet te verbranden?

Indien wel, waarom?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik stelde deze vraag omdat ik het volgend artikel helemaal gelezen had:

http://users.telenet.be/recreazw/fysiolog.htm

Op een gegeven moment zegt hij:

"Dit fenomeen is echter perfect te trainen door de zogenaamde vetlopen in het trainingsprogramma in te schakelen. Na de avondtraining eet men niet meer en de volgende ochtend traint men nuchter, voor het ontbijt dus. Op die manier creëert men de toestand van de dertigste kilometer.

Er zijn op dat ogenblik geen koolhydraat reserves meer voorhanden, zodat het lichaam verplicht wordt bijna uitsluitend beroep te doen op de vetten. Omdat vetten qua energievorm een veel lager rendement hebben, is men tijdens een vetloop verplicht een stuk trager te lopen, wat op zich een goede zaak is. Voor veel mensen is deze trainingsvorm heel gezond omdat deze zondermeer leidt naar gewichtsreductie."

Wat denkt u hiervan? :/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stelde deze vraag omdat ik het volgend artikel helemaal gelezen had: http://users.telenet.be/recreazw/fysiolog.htm Op een gegeven moment zegt hij: "Dit fenomeen is echter perfect te trainen door de zogenaamde vetlopen in het trainingsprogramma in te schakelen. Na de avondtraining eet men niet meer en de volgende ochtend traint men nuchter, voor het ontbijt dus. Op die manier creëert men de toestand van de dertigste kilometer. Er zijn op dat ogenblik geen koolhydraat reserves meer voorhanden, zodat het lichaam verplicht wordt bijna uitsluitend beroep te doen op de vetten. Omdat vetten qua energievorm een veel lager rendement hebben, is men tijdens een vetloop verplicht een stuk trager te lopen, wat op zich een goede zaak is. Voor veel mensen is deze trainingsvorm heel gezond omdat deze zondermeer leidt naar gewichtsreductie." Wat denkt u hiervan? :/

Het beste antwoord

Vetverbranden en afvallen is een combinatie van verschillende factoren. Het is vooral wat je eet en hoeveel je eet, en sporten kan helpen als extra boost.

De meningen zijn verdeeld of sporten op een lege maag gezond is of niet. Ik weet dat het bij mijzelf niet werkt, ik moet gelijk eten als ik wakker ben. Deze mevrouw legt ook uit waarom het niet zo gezond is: http://m.youtube.com/#/watch?v=2hnLjVLjUSM

Ik denk dat je het beste iets kleins kan eten, bijvoorbeeld een banaan en wat yoghurt voor snelle energie. Na een halfuurtje kan je gaan hardlopen, houd in de gaten of dit goed gaat, als je je slapjes voelt gelijk stoppen!

Na het hardlopen gelijk eten, het liefst een mix van volwaardige koolhydraten en eiwitten (bijvoorbeeld griekse yoghurt met fruit of een gezonde muesli).

Toegevoegd na 2 minuten:
Het beste moment om hard te lopen is wanneer het voor JOU het beste uitkomt. Of dat nu in de ochtend, middag of avond is, maakt niet zoveel uit. Zolang je maar niet zo laat 's avonds gaat sporten dat je niet goed kunt slapen.

En vergeet ook krachttraining in, dat is zeer effectief bij het afvallen

Ik vond de Cardio World series (het gelinkte filmpje is er 1 van) een leuke reeks waarin op een humoristische en makkelijke manier uitleg gegeven word over afvallen, gezond eten, etc.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stelde deze vraag omdat ik het volgend artikel helemaal gelezen had: http://users.telenet.be/recreazw/fysiolog.htm Op een gegeven moment zegt hij: "Dit fenomeen is echter perfect te trainen door de zogenaamde vetlopen in het trainingsprogramma in te schakelen. Na de avondtraining eet men niet meer en de volgende ochtend traint men nuchter, voor het ontbijt dus. Op die manier creëert men de toestand van de dertigste kilometer. Er zijn op dat ogenblik geen koolhydraat reserves meer voorhanden, zodat het lichaam verplicht wordt bijna uitsluitend beroep te doen op de vetten. Omdat vetten qua energievorm een veel lager rendement hebben, is men tijdens een vetloop verplicht een stuk trager te lopen, wat op zich een goede zaak is. Voor veel mensen is deze trainingsvorm heel gezond omdat deze zondermeer leidt naar gewichtsreductie." Wat denkt u hiervan? :/
Ritsuka
11 jaar geleden
Zoals ik al zei, de meningen verschillen hierover. Er zijn onderzoeken die het ene beweren, en onderzoeken die het andere beweren.
Ik weet dat het voor mij niet werkt.
Maar ik heb mijn vetpercentage wel lager gekregen, door te letten op mijn voeding en porties (clean eating) en mijn sporten intensiever te maken
Dus het is ook mogelijk vet te verliezen zonder te gaan sporten op een lege maag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+++++