Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou er gebeuren als je bij het bungeejumpen, het elastiek vervangt met touw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan breek je denk ik nek, rug en benen door de schok.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het ligt eraan hoe sterk het is, maar het zou kunnen breken omdat het minder meegeeft dan elastiek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat stopt je sprong in één keer abrupt als het touwtje op is en maak je volgens mij net zo'n klapper als wanneer je op de grond terecht zou komen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of nog erger....
Het touw geeft niet mee, dus je staat in 1 schok stil wat grote G-krachten met zich meebrengt.

Ik denk dat je al gouw meer dan 100km/u gaat. Dus idd breek je alles en worden je organen losgescheurd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan. Bij een relatief dun touw knapt het touw en bij een dikke kabel knappen je botten. Als het dunne touw knapt, dan blijf je zelf overigens ook niet heel...

Het is in ieder geval geen goed idee ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een motiverend antwoord :P nooit proberen dus ;)
je hebt een heel groot stuk elastiek over, en de bungeejumper veert veel minder hard.

zit het touw aan je enkels dan breek je deze, en het misschien ook wel het touw.
je ruggengraat krijgt ook een fikse dreun, deze verrek je (verlammingsverschijnselen zullen geen onlogisch gevolg zijn)
van een enorme hoogte zou het kunnen zijn dat je enkels in het touw blijven hangen en jij zelf verder gaat.
door de enorme druk die op je hoofd komt te staan kunnen er aders knappen. de adertjes in je ogen zullen het ook niet volhouden.

je zou in dit geval kunnen spreken over een enkeltje bungeejumpen, terwijl een retourtje wel degelijk beter is voor je lichamelijke gesteldheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding