Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil 30km gaan hardlopen. Welke voorbereidingen moet ik dan treffen?

Ik heb nog nooit zo lang gelopen dus ik vraag me af hoe ik mijn lichaam het beste kan voorbereiden op zo'n lange afstand. En hoe kan ik mijn lichaam tijdens het lopen oppeppen voor meer energie?

Ik hoef trouwens geen conditie meer op te bouwen. Het gaat alleen om de voorbereiding op zo'n lange run.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk maar eens op www.myasics.nl, die kunnen jou een perfect trainingsschema aanbieden voor jouw doel.
Als je al een getraind lijf hebt, geef je dat aan en wordt daar rekening mee gehouden.

Wanneer je al echt goed getraind bent, en je gewend bent aan hardlopen, hoef je bij een run van 30 km niet zo bang te zijn dat je je tijdens de run moet 'oppeppen': Dat doet jouw lijf voor jou.
Na een uur lopen gaat je lichaam zelf over in een stand waarbij het lijkt alsof je eeuwig door kunt blijven lopen. Het geeft echt een kick. Zorg wel dat je water bij je hebt aan een heupriem.

Overigens: Ben je wel een hardloper? Als je lichaam in goede conditie is maar nog nooit heeft hardgelopen, dan zal je dat wel eerst moeten opbouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

begin met 1 minuut lopen, 1 minuut wandelen, de volgende keer 2 minuten lopen, 1 minuut wandelen, de volgende keer al 5 minuten lopen, 2 minuten wandelen,...

bouw zo op, zoek ook eens op internet: start to run
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeh Antwoorder: even beter de vraag lezen: Sjonsjaak meldt dat hij geen conditie meer hoeft op te bouwen, 't gaat hem alleen om de voorbereiding.
Voordat je gaat lopen een zakje ORS oplossen in water en meenemen in een bidon. Na 10 kilometer de helft opdrinken en na 20km de andere helft. heb je net wat extra energie tijdens het lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is tijdens de loop, vooraf zul je toch echt een behoorlijk aantal trainingskilometers moeten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een deel van de vraag betrof de energie behoefte tijdens het lopen. Daarnaast lijkt het me logisch dat niemand zonder goeie training 30 km kan gaan hardlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gatverdamme zeg, neem gewoon limonade met een schepje zout als je dat perse wil maar dat spul is niet te drinken en voor als je diarree hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem altijd ORS met een scheutje Karvan, dan smaakt het een stuk beter. En eigenlijk vind ik ORS gewoon ook wel lekker, zeker als je die met citroen smaak hebt ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding