welk merk geweer word er gebruikt bij schietsalons op kermissen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.5K
ronron1212
11 jaar geleden
welke luchtbuks bedoel je?

Antwoorden (2)

Geweren zij wapens die ammunitieafvuren door middel van ontploffend kruit. Op kermissen gebeurt dat door middel van samengeperste lucht, met de z.g luchtbuks, waarvan er meerdere merken zijn, ieder exploitant vn zo'n schietsalon, zal zijn eigen voorkeur voor een bepaald merk hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zal mijzelf beter definiëren: 'springbuks'
De laatste keer dat ik met een "windbuks" ( zo worden ze bij ons genoemd ;) ) op een kermis schoot was met een Haenel, doch het type moet je me niet vragen.
Er worden diverse merken gebruikt, wat ik er mooi aan vindt is dat er wel eens stokoude buksen worden gebruikt die eigenlijk eerder in een museum thuishoren dan in een kermistent.

meer informatie van dergelijke wapens kun je vinden op www.luchtbuks.net