Ben je rijk wanneer je een professionele honkballer bent bij een goed team in America?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

nee, niet per definitie.

dat kan ook een coach of trainer zijn van een goed amerikaans team in clubverband.

rijk en goed zijn nogal realitive en brede begrippen.

Krajicek is bv een prof tennisspeler, en heeft hier leuk aan kunnen verdienen.
hij zet zit oa in voor de jeugd die amper een balletje kunnen slaan maar bekend wil maken met de sport door ze deze mogelijkheid te bieden.

er zijn profs die verdienen met hun sport, maar er zijn ook profs die niet binnenlopen om verschillende redenen.

zo zijn er ook profs die alles hebben wat hun hartje begeert, en niet meer in teamverband blijven scoren (zowel financieel als in de sport zelf)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je snapt best wat er bedoeld wordt met deze vraag... Met een goed team wordt in deze natuurlijk een club als de New York Yankees, Boston Red Sox, Texas Rangers enz bedoelt en die zwemmen in het geld kan ik je vertellen. Dat er ook profs zijn die er net van rond kunnen komen is logisch natuurlijk maar die spelen dus bij een (relatief) minder goed team.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okay?
dus ik moet snappen dat jij het op jouw manier ziet en men dus per definitie rijk is in dat geval, omdat er veel rijke spelers zijn in dit geval? sorry, ik snap hoe jij het ziet en beredeneerd, maar vind het een béétje kortzichtig van je dat ik dat als zodanig ook in mijn antwoord zou moeten bevestigen. dus #als# je een min geeft, dan graag ook uitleg waarom mijn antwoord #inhoudelijk# niet zou kunnen kloppen.
wie weet steek ik er nog wat van op, ik claim de wijsheid zeker niet in pacht te hebben namelijk. maar goed, mijn antwoord begint met *niet per definitie* en dat doe ik dus niet voor niets.
ofwel wat jij 'je snapt best wel.....' noemt, daar heb ik getracht even wat verder over nagedacht om (voor mijn doen) een zo breed maar correct mogelijk antwoord op te geven, en deze te onderbouwen voor mensen die het van 1 kant zien, alszijnde een 'stelling' of 'feit' beetje jammer dat bij jou mijn antwoord zijn doel heeft gemist, maar dat terzijde.
m.i. gaat om de info naar de vraagsteller, en niet of jij het er wel of niet mee eens bent bedacht ik me zo. (maar ik kan me vergissen hierin) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
excuus.. Bij mij spreekt het voor zich dat de vragensteller op TV naar Amerikaans groots spektakel honkbal heeft gekeken, danwel daar voorbij gezapt heeft. En zich vervolgens afvroeg of daarin een hoop geld verdient werd. Wat in het geval van de grote clubs met de stadions (door de vragensteller gedefinieerd als 'een goed team in Amerika') zonder enige uitzondering het geval is. Prof. betekend tenslotte dat je er je geld mee verdient. Natuurlijk zijn er ook profs die wat minder centen te makken hebben maar er wordt hier specifiek over 'een goed team' gesproken vandaar dat ik jouw 'niet per definitie' een tikkie muggenzifterig over vond komen. Echter is het ook weer niet verkeerd een breder informatief antwoord te willen geven :) No hard feelings
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha en dat ze hun geld sneller uitgeven dan ze het binnenkrijgen daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Een aantal is duidelijk beter in ballen slaan dan rekenen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij mijn weten betekend professioneel in dit geval 'beroepsmatig'. en ja je KAN er geld mee verdienen, maar een club kan ook in de sh*t zitten om maar een voorbeeld te noemen, om maar even verder te muggenziften in de b r e e d e zin van het woord. de linkt laat idd ziet dat men nooit weet hoe een balletje kan rollen, maar dat dit ook voor die dik verdiende dollars op kan gaan :)
dik verdienen is dus niet altijd ook echt rijk zijn (helaas) vind het wel enorm sportief én professioneel van je dat je reageert op deze manier. (wie het 'base'balletje speelt kan m tenslotte ook op een andere manier teruggespeeld krijgen toch?) ;-) dus ook van deze kant ' hard feelings at all'. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord is inmiddels verwijderd, te kort door de bocht aldus de moderator haha of tenminste je mag niet antwoorden door alleen naar een link te verwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh...?
doe ff pb anders zijn we aan het chatten SPORT! GELD! SPELERS!!! (en hiermee weer on topic) ;-)
Je zult in dat geval goed, tot zeer goed, verdienen (tonnen tot miljoenen per jaar).
Als je alles verbrast ben je na een paar jaar nog steeds (of weer) arm, als je netjes leeft kun je na een jaar of vijf met vervroegd pensioen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Je bent alleen rijk als je gezond bent. (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
los gezien van het feit dat men onder rijkdom zowel geld, materialise, en gezondheid kunnen scharen: ik denk dat mensen die niet gezond zijn niet mee kunnen draaien in de top. (de vraag dus) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(c+) :)