Waarom aanvaard de maatschappij dat voetballers gemiddeld 70 à 100 keer meer loon hebben dan een arbeider?

Bij het lezen van de lonen van de voetballers van PSG (Paris) van 100K tot 350 K PER MAAND...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Het mag dan wel een spel van vraag en aanbod zijn ik vind het een schande. Niet alleen voetballers maar vandaag is de Forbes lijst weer uitgekomen en daaruit blijkt dat mensen miljarden dollars op zak hebben. Als ik dit altijd vertel hoor ik altijd ja maar de rijkere mensen werken harder voor hun geld of ze zijn hoger opgeleid dus niet iedereen kan hun werk doen. Als men dat verteld vergelijk ik het altijd met een haven arbeider. Haven arbeiders werken ook ontzettend hard, hebben zeer zwaar werk en omdat het fysiek belastend is kan niet iedereen het doen. Betekend dit dan ook dat zij veel loon krijgen? nee! Ik vind wel dat mensen in hogere posities meer loon moeten krijgen maar de proporties zijn nu wel erg zoek als je ziet dat er mensen zijn die inderdaad 100 keer meer verdienen dan een gemiddelde arbeider. Dit kan alleen als er iets fundamenteel mis is met de maatschappij waarin wij leven. Vooral voetballers zij hebben niet zo'n zware baan dat ze 100 keer meer loon verdienen dan een havenarbeider. Kortom onacceptabel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier heeft de maatschappij denk ik weinig over te zeggen. Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als clubs over elkaar heen blijven bieden, kom je op een gegeven moment op dit soort bizar hoge bedragen.
Voetbal = business
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Patrick;

Die maatschappij zijn we natuurlijk met zijn allen en dus zijn we ook samen verantwoordelijk voor deze uitwassen. 'We' aanvaarden het waarschijnlijk onbewust omdat 'we' per sé het voetbalspelletje willen zien en inmiddels het zicht op deze extreme proporties kwijt zijn. Dat zulke beloningen van sporthelden en artiesten wel, maar van topbestuurders en bewindslieden niet wordt geaccepteerd is verbonden met de heldenstatus van de eerste twee ambachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie voetballers vaak als slechte artisten,die voor heel veel geld in een musical optreden en dan tijdens de voorstelling hun tekst kwijt zijn.De musical brengt echter zoveel geld op,dat ondanks de vaak slechte presentatie's de show gewoon doorgaat.En met de enorme salarissen,die vaak niet terecht zijn blijft het spel winstgevend.En daar gaat het vaak om.
Ik heb het hier wel over de "grote"clubs.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk zolang er nog miljarden mensen naar kijken en daardoor honderden bedrijven er sponcering in zien en er geld in stoppen word het alleen maar meer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kwestie van vraag en aanbod. Als straten maken een wereldwijde sport wordt zullen de salarissen van de stratenmakers ook zo hoog worden.