Kunnen 10 kinderen, verdeeld over de basisschoolleeftijd (4-12 jaar), samen een tractor van 1000 kg vooruit trekken (als zeskamp spel)?

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik snap dat een kind geen 100 kg kan tillen/trekken. Een tractor staat op wielen, het gaat erom dat ze dat ding 'aan het rollen krijgen'!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het dan doet, zorg dan dat het touw heel lang is. Niks zo vervelend als er een uitglijdt en onder een tractor van een ton komt te liggen.
capthavoc
11 jaar geleden
een katrol zou kunnen helpen met een vast punt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het rollen krijgen gaat denk ik wel lukken, want een kind van 12 kan ook in zijn eentje een gewone personenauto duwen, maar ze kunnen het wel trekken denk ik, als er maar een goede ondergrond is waar je niet snel over uitglijdt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een erg lichte trekker trouwens van 1000kg

Antwoorden (3)

Ik denk het niet, want ik ga er niet van uit dat een 10 kinderen tussen de 4 en de 12 100 kilo per persoon kunnen trekken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg jij, een volwassen man kan blijkbaar 20.000 kilo trekken. http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/nederlands-kampioenschap-vrachtwagentrekken-252887/ Ik kan me voorstellen dat een kind dan wel 1/200ste daarvan kan mannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er geen wielen onder zouden zitten zou het lastig 100 kilo trekken zijn, gelukkig is dat wel het geval
Even logisch beredeneerd: een volwassene kan in zijn eentje een personenauto van 1300kg trekken of duwen (mits die in z'n vrij staat) wint 1 volwassene een potje touwtrekken van 10 kinderen? Mij lijkt van niet. Dus mijn antwoord: Ja, gaat ze lukken, misschien niet snel maar dat zal de bedoeling van het spel ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zekerheid kun je niet krijgen. Theoretisch wat gestoei met hellingshoek, totaal gewicht kinderen, wrijvingsweerstand. Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste en onduidelijk.

Als onderdeel van zeskamp spel lijkt me het leuk. Het gaat om plezier beleven! En met de volgende tips lukt het altijd.

Zorg voor zo laag mogelijke weerstand De trekker op het erf en eerst de plek goed vegen. Geen steentjes.
Lukt het niet om die van de plek te trekken, zet hem dan onder kleine hellingshoek. Zorg er wel voor dat er iemand op zit om te kunnen remmen!

't Lukt altijd, maar vraagt wel wat voorbereiding (uitproberen).

Veel plezier.