Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is het eten van eieren op deze manier goed voor?

In veel van die vechtfilms of tekenfilms met vecht scenes zie je dat ze eieren breken en dan het eiwit + het gele de dooier denk ik, in de mixer doen. Waar is dit goed voor? En als ik dit doe, heb ik er dan daadwerkelijk iets aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
489

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is vooral bedoeld zodat het lichaam snel de eiwitten kan opnemen, tegenwoordig worden er meer eiwit shakes gebruikt. Het is vooral voor sporters, die hebben veel eiwitten op een dag nodig.

Ik raad je af om rauwe eieren te gaan eten, het smaakt volgens mij niet echt lekker, en er is een kleine kans op salmonella, ik zou het niet riskeren.
Je kunt wel potten bestellen met vloeibare eiwitten. Dit is behandeld zodat het veilig is om te drinken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is een site waar ze vloeibare eiwitten verkopen: http://www.eggnation.co.uk/liquid_egg_white
Ik weet zo snel niet of het in Nederland verkocht word.
Dit spul schijnt beter te zijn dan de commerciele eiwitpoeders, omdat het een natuurlijk product is, zonder toevoegingen dat snel word opgenomen in je lichaam.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
In films is het vooral stoer doen het is niet echt lekker dus het is een houding van"" kijk mij nou eens, het is smerig maar ik neem het toch". Maar oorspronkelijk voor het eiwit om spiermassa op te bouwen na kracht training. En sommige nemen het voor de potentie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding