Mijn zoon is handballer. Vanaf half oktober tot half maart spelen ze in de zaal. Vanaf half maart tot half mei en van begin september tot half okt spelen ze buiten. Niet op gras maar op een harde ondergrond.

Heel soms hebben ze een toernooi op gras maar dat is meer omdat er anders niet genoeg velden (dus buitenvelden op een harde ondergrond zijn) zijn voor een toernooi.

Handbal op gras is een hele andere sport omdat je dan niet lekker kan stuiteren. In de zaal of op de harde ondergrond kun je dus wel het stuiteren gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van alle tegenstanders die ik in vier jaar heb gezien was er maar 1 die altijd in de zaal speelt (Volendam) maar dat komt door problemen met het veld (nogmaals: je noemt het veld maar het gaat dus niet om een grasveld maar een veld op betonnen ondergrond).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor een sportdag moest ik laats bij een handbalvereniging zijn en zeer tot mijn verassing was dat een gewone buitensportvereniging. Dus het is niet afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het veldhandbal van vroeger (ik denk wel ruim 30 jaar terug) was ook anders dan het huidige handbal. Het had een soort middenvak en aparte aanvallers en verdedigers. Het precieze weet ik er niet van, ik heb het van horen zeggen.
Ik denk dat het huidige handbal sneller is en er is niet een deel dat tijdelijk niet aan het spek meedoet.