Over hoeveel jaar kan er niet meer gewintersport worden in de Alpen (door de opwarming van de aarde)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Van de opwarming van de aarde is langzamerhand wel duidelijk dat het gebeurt, maar hoe het verloopt en hoe snel is zo ongelooflijk lastig dat er niet een absoluut antwoord op te geven is. Het broeikaseffect zal het zelfs in sommige gebieden kouder maken, paradoxaal genoeg, en zal waarschijnlijk de totale hoeveelheid neerslag (regen en sneeuw) doen toenemen.
Waar, hoe en hoe snel is totaal giswerk en de meningen lopen enorm uiteen. Voor hetzelfde geld gaat het op een gegeven moment harder sneeuwen in de Alpen door de klimaatverandering.

De meest pessimistische voorspelling zegt dat het in het jaar 2100 jaar gemiddeld 6 graden warmer zal zijn op aarde dan in 2000; de meeste voorspellingen zitten echter rond de 3 graden. Als het echt 5 graden warmer zou worden zou er in de winter in de hoge Alpen alsnog genoeg sneeuw vallen om te kunnen skien. De lagere pistes zouden wel dicht moeten, en het seizoen zou misschien korter gaan duren. Maar het zou behoorlijk wat klimaatverandering vereisen voordat de Alpen echt definitief zouden ontdooien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De bal is rond en de aarde ook.Ik denk dat hier weinig aan te voorspellen is.We kunnen misschien een beetje meehelpen om het klimaat te verbeteren,maar als je nu het weer overal bekijkt,kun je niet bepaald van opwarming spreken.Het was hier(Portugal) al jaren niet zo slecht.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de opwarming van de aarde zal steeds meer water nodig zijn om sneeuwzekerheid te garanderen. Door de klimaatverandering is de temperatuur in de Alpen sinds 1970 met 1,5°C gestegen. En met de stijging van elke graad Celsius schuift de sneeuwgrens zo’n 150 meter op naar boven.
dus tel maar uit