Wat hebben Chinezen waardoor zij zo goed zijn in tafeltennis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Het is daar net zo'n oude volkssport als voetbal in ons land. het verschil zit hem hierin dat ze al heel jong, wanneer ze talent laten zien, gedrilt worden en onder spartaanse druk moeten trainen en presteren.Hier wordt ook alle tijd en plaats aan gegeven.
Als voetbal bij hen net zo groot zou zijn dan bij ons, dan waren ze ook hierin de besten, vanwege de dwang om te moeten presteren en als klein kind wordt ze dat al geleerd en worden ze gedwongen hiertoe, want ze hebben nog te doen wat gezegd wordt en het komt in hun cultuur niet voor at ze protesteren. Ze zijn cultuurgebonden zeer volgzaam en onderdanig aan meerderen/ouderen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enige juiste antwoord. Zij zijn de enige gek genoeg om er hun leven aan te wijdden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nu ook nog toevoegt dat ze met meer dan een miljard zijn waaruit ze de besten kunnen kiezen, dan is je antwoord volledig.

Andere antwoorden (5)

Veel training.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aziatische mensen zijn over het algemeen beter dan westerse mensen in handcoördinatie en denkwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chinezen zijn met veel meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd! Het is niet gek dat een volk met meer dan een miljard mensen meer goede pingpong spelers heeft dan bv een land zoals NL met 16 miljoen mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Maar 't is de combinatie van veel mensen hebben en tegelijk ook een hoog percentage van die mensen die de sport beoefenen. Nederland is kleiner dan Afrika, maar brengt meer zwemkampioenen voort... omdat elke Nederlander vanaf kleuterleeftijd leert zwemmen, heb je dus 16 miljoen zwemmers om uit te kiezen. Afrika telt meer dan 1 miljard mensen, maar er is nauwelijks water en haast niemand kan er zwemmen. We hebben dan ook amper tot geen Afrikaanse zwemkampioenen. (misschien wel Afro-Amerikaanse).
Chinezen zijn vaak wat kleiner, wat het maken van korte felle bewegingen vergemakkelijkt. Een basketballer van 2 meter 20 zie ik nog niet zo snel goed tafeltennissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor maar dat slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet door mijn werk het een en ander over bewegingsfysiologie, dus het is wel degelijk gefundeerd. Waarom noem jij trouwens geen argumenten?
Tafeltennis is een sport,dat kunnen iedereen.
De belangrijk punten zijn: 1 Moeten echt uit de hart.
2 Veel training 36 uur per week
3 Sport is voor het persoonlijke gezondheid niet voor het persoonlijke gezicht bewaren of kwijt!!!

Als iemand die genoemde punten goed heeft geweten,ik denk iedereen kunnen naar de topnivo gaan spelen,wie weten U of Chinezen winnen.

Ik wens u veel succes!!!