Welke sporter(s) hebben bij 2 verschillende Olympische Sporten goud gewonnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Het beste antwoord

Dat is er één op de zomer én winterspelen: Edward "Eddie" Patrick Francis Eagan (April 26, 1897 – June 14, 1967)Hij heeft een gouden medaille gewonnen met boxen in 1920 en hij zat in 1932 in een bobslee met drie anderen waarmee hij goud won.

En dat zijn er vier op zomer- en winterspelen apart:

Paulo Francesco "Raddy" Radmilovic (5 March 1886 – 29 September 1968): goud bij waterpolo en 4x vrij met zwemmen.

Morris Marshall Kirksey (September 13, 1895 - November 25, 1981) goud als rugbyspeler en goud op de 400 meter estafette.

Carl Schuhmann (May 12, 1869, Münster, Westphalia – March 24, 1946) goud met turnen en worstelen.

Anfisa Anatolyevna Reztsova,(born December 16, 1964) cross country skieën en biathlon (schieten en langlaufen): allebei goud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tot nu niemand.

Wel op verschillende onderdelen maar niet een andere tak van sport.

Conclusie is simpel. Dit is de wereldtop. 2 verschillende sporten beoefenen en bij beide uitblinken is bijna onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En natuurlijk Carl Schumann (1896)
3x Goud bij het Turnen
1x Goud bij het Worstelen.
En ook deelnemer bij Atletiek en bij Gewichtheffen
(die mocht zichzelf in elk geval een echte allround sportman noemen)

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij gewichtheffen werd hij trouwens gedeeld 4e, bij de hink-stap-sprong (Atletiek) 5e.