Moet je op badkledingdag ook verplicht een badjas huren als je 3 grote handdoeken bij hebt die je dicht om je heen kan slaan?

Ik heb een cadeaubon gekregen en wil graag naar de sauna, maar het huren van die badjas zou het voor mij net iets te duur maken (Zit in wsnp) en ik heb er zelf geen. Vind huren ook onhygienisch. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het verplicht is badkleding te dragen, zullen handdoeken neem ik aan niet volstaan. Huren beschouw ik overigens niet als onhygiënisch, die badjassen worden natuurlijk goed gewassen, zoals ook met handdoeken in bv. een hotel gebeurd (is toch ook niet onhygiënisch?!).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben niet van handdoeken en lakens delen en neem die altijd zelf mee. Is mij als kind al geleerd. Ik ben trouwens niet van plan om daar te eten ivm dat ellendige geld altijd, en heb thuis prima eten. Dus het zou enkel voor de rust ruimte zijn.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ben zelf bij diverse sauna's geweest badjes was alleen verplicht in het restaurant of rustruimte maar niet tijdens de badkleding dag. Zelf heb ik geen probleem met huren. Je krijgt een schone direct uit de wasserij en bij inleveren gaan ze direct in de vuile was zak.
Doen ze dat niet en er komt controle zijn ze echt de sigaar. Die boetes in NL zijn niet mals. (Of mogelijk wordt de tent gesloten) Maar als je dat niet prettig vind dan doe je het niet. Misschien merkt niemand het als jij een handdoek omwikkeld. Als ze vragen "wilt u een badjas huren?" Zeg he gewoon dat je die zelf bij je hebt. Ze gaan echt niet in je tas kijken. (Mag ook niet, behalve als jij dat goed vind EN als het vooraf staat aangegeven) Andere optie. Koop zelf een badjes. €12, 99 bij Zeeman en ik geloof dat Action ze zelfs voor €9 heeft.

Antwoorden (1)

Ik wilde dit als antwoord geven. Verkeerde knopje.

Ik ben zelf bij diverse sauna’s geweest badjes was alleen verplicht in het restaurant of rustruimte maar niet tijdens de badkleding dag.Zelf heb ik geen probleem met huren. Je krijgt een schone direct uit de wasserij en bij inleveren gaan ze direct in de vuile was zak.Doen ze dat niet en er komt controle zijn ze echt de sigaar. Die boetes in NL zijn niet mals. (Of mogelijk wordt de tent gesloten)Maar als je dat niet prettig vind dan doe je het niet. Misschien merkt niemand het als jij een handdoek omwikkeld.Als ze vragen "wilt u een badjas huren?" Zeg he gewoon dat je die zelf bij je hebt. Ze gaan echt niet in je tas kijken. (Mag ook niet, behalve als jij dat goed vind EN als het vooraf staat aangegeven)Andere optie. Koop zelf een badjes. €12, 99 bij Zeeman en ik geloof dat Action ze zelfs voor €9 heeft.