Waar heb je in voetbal een ingooi en geen intrap?

Aangezien de sport VOETbal heet, vind ik het opmerkelijk dat een bal niet wordt ingetrapt i.p.v. ingegooid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K

Antwoorden (4)

Omdat je anders zo ver kan spelen. Als de bal uit gaat, en je hebt de optie om in te trappen, kan je in principe de andere kant van het veld aanspelen. Dit zou dan een reden zijn om je spelers strategisch op te stellen, de bal uit te trappen, en gewoon het halve veld over te spelen na een 'uit' bal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord uit de oude doos. Zie link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je kan hem anders ver trappen.
en als de bal uit gaat gooi je hem in.
is er een overtreding trap je hem in.
dus eigenlijk als je in het veld iets verkeerds doet trap je in en als je buiten het veld iets fout doet gooi je hem in nou ja je tegestander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ingooi is net als een vrije trap,een straf voor een
overtreding, maar de straf is niet gelijk.
Een vrije trap is alltijd direct of indirect,bij direct ( als de
scheids niet een hand opsteekt ) mag er direct op doel
geschoten worden, en als de bal in het doel verdwijnt, dan
is het een geldig doelpunt.
Bij indirect moet de bal tenminste een keer aangeraakt
worden door een speler die niet zelf de trap neemt.
Een ingooi moet van boven het hoofd ingegooid worden,
en met een ingooi kan een medespeler niet buitenspel
staan.
Dus de ingooi is een wat mildere straf, omdat de tegenpartij de bal over de zijlijn speelde.
Een intrap zou een te zware straf zijn,het is immers niet
een echte overtreding.