Waarom lopen vrouwen 100 meter horden en mannen 110 meter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Het beste antwoord

Die verschillende afstanden hebben niets te maken met het krachtsverschil tussen mannen en vrouwen, maar met het verschil in de passen die ze maken.
Beide geslachten moeten over tien horden heen springen.
Maar doordat de paslengte van mannen en vrouwen
verschillend is, is de afstand tussen de horden aangepast.
Bij vrouwen is de afstand tussen de horden dus korter dan
bij mannen, omdat vrouwen een kortere paslengte hebben. Mannen kunnen grotere stappen maken tussen de horden in. Om toch over tien horden heen te springen, is de afstand bij mannen langer geworden; 110 meter. Anders komen ze niet uit met hun passen.
Amadea
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
jij hebt het gevonden geweldig ++

Andere antwoorden (2)

Dit heeft te maken met het feit dat het vrouwen zijn. je ziet bij meerdere sporten dat vrouwen,minder ver, minder lang, minder hoog, minder vaak enz doen dan mannen.
Trouwens de horden zijn ook lager als bij de mannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouwen hebben non getrained een hele andere prestatie mogenlijkheid dan mannen dat hebben non getraind.
Hiermee wordt dus bepaald dat vrouwen "minder goed" kunnen lopen of rennen/springen etc. dan mannen.
Naar mijn mening is het onzin maar bij elke sport wordt daar dus rekening mee gehouden, op scholen is dit ook ter spraken, jongens krijgen een lager cijfer dan de meisjes bij de zelfde afstand.
Ik hoop dat dit het antwoord was waar je naar zocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit weleens wat records vergeleken? Dan kan je toch niet meer volhouden dat er geen verschil zit tussen mannen en vrouwen. Ook zal je bedoelen dat jongens een lager cijfer krijgen bij dezelfde tijd op dezelfde afstand.