waarom is een hockey bal wit en niet een andere kleur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zag gisteren toch echt een gele.

Antwoorden (2)

Bij de olympische spelen is de bal geel:

Kunstgras werd voor het eerst geïntroduceerd op de Olympische Spelen in Montreal in 1976 en wordt sindsdien op alle Spelen gebruikt, maar tot nu toe was het speelveld altijd groen om het oorspronkelijke gras na te bootsen.

Echter, voor het eerst in de Olympische geschiedenis, maakt London 2012 gebruik van een ultramodern blauw veld van polyethyleenvezel, in combinatie met roze randen en een gele bal.

Terwijl de kleuren overeenkomen met die van het Olympisch logo, is de reden voor deze drastische verandering meer van wetenschappelijke aard en is ontworpen om het volgen van de bal gemakkelijker te maken voor toeschouwers in het stadion en voor televisiekijkers.

Toegevoegd na 52 seconden:
De bal is dus geel en het veld blauw omdat dat het volgen van de bal gemakkelijker maakt voor de toeschouwers in het stadion en voor tv kijkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat een Hockey veld blauw is, is de bal wit, dan kun je de bal beter zien, eigenlijk net zoals voetbal !