Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom hebben de meeste amerikaanse basketballers een baard?

De meeste Basketballers (in de NBA, vandaar Amerikaans) hebben een baard, en dan niet zo een klein beetje maar echt een grote baard (zoals je bij de afbeelding kunt zien). Ik vroeg me af is dat een soort mode tussen hun of heeft dat een ander bedoeling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mode die ook te maken heeft met het grote zelfbewustzijn van zwarte atleten, musici, en politici. De baarden kwamen toen via de populariteit van de "Nation of Islam" de zwarte gemeenschap in. Zeer grote voorbeelden binnen de NBA met baard waren Kareem

Toegevoegd na 9 minuten:
Abdul-Jabbar, Walt Frazier, Bill Russell en Wilt Chamberlain. In 1968 waren dat absolute grootheden in de zwarte gemeenschap. De nieuwe baarden komen over als een soort eerbetoon. Ook de nieuwe jazzmusici hadden toen vaak baarden. Een verwijzing naar een vroeg hoogtepunt in het afro-amerikaanse zelfbewustzijn dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dit gewoon "mode" of een soort wedstrijd "Wie heeft de mooiste baard?"
Maar zeer waarschijnlijk mode.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding