waarom hebben de meeste amerikaanse basketballers een baard?

De meeste Basketballers (in de NBA, vandaar Amerikaans) hebben een baard, en dan niet zo een klein beetje maar echt een grote baard (zoals je bij de afbeelding kunt zien). Ik vroeg me af is dat een soort mode tussen hun of heeft dat een ander bedoeling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Mode die ook te maken heeft met het grote zelfbewustzijn van zwarte atleten, musici, en politici. De baarden kwamen toen via de populariteit van de "Nation of Islam" de zwarte gemeenschap in. Zeer grote voorbeelden binnen de NBA met baard waren Kareem

Toegevoegd na 9 minuten:
Abdul-Jabbar, Walt Frazier, Bill Russell en Wilt Chamberlain. In 1968 waren dat absolute grootheden in de zwarte gemeenschap. De nieuwe baarden komen over als een soort eerbetoon. Ook de nieuwe jazzmusici hadden toen vaak baarden. Een verwijzing naar een vroeg hoogtepunt in het afro-amerikaanse zelfbewustzijn dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dit gewoon "mode" of een soort wedstrijd "Wie heeft de mooiste baard?"
Maar zeer waarschijnlijk mode.