Waar moet ik op letten als ik ga beginnen bij een tennis club? Ik ben al ingeschreven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je al eerder getennist, of ga je er nu mee beginnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16 lessen gehad, maar geen ervaring met het club gebeuren.

Het beste antwoord

Als je lid bent van de tennisclub en je hebt tennislessen gehad dan kan je een baan reserveren. Je zult een tegenstander moeten hebben die ook lid is van de club.

Omdat op sommige tijden de banen niet beschikbaar zijn kan je navragen wanneer je je kunt inschrijven. Meestal "reserveer" je ook een baan voor een uur met je pasje. Als je komt dan wordt er gekeken wanneer er een baan vrij is. Als het druk is kan je korter spelen en als het rustig is kan je soms ook een baan langer reserveren.

Verder zijn er denk ik weinig dingen waar je rekening mee moet houden. Natuurlijk zullen er huisregels zijn, maar ik neem aan dat je die dan ook hebt meegekregen bij de aanmelding.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij sommige clubs zullen senior leden ook soms hand en spandiensten moeten verrichten zoals het draaien van bardiensten e.d. Dit is vaak ook een goede manier om met andere leden in contact te komen. Hoe sneller je er vrienden maakt, hoe vaker je ook met anderen zult kunnen spelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als er recreatieve competities zijn kan je je hiervoor inschrijven, vooral als er ook beginners zijn. Dan leer je snel mensen kennen en ga je snel vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat je een tennisracket hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het krijgen en het bij je hebben van het lidmaatschapspasje, anders kan je alsnog niet vrij tennissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voel je je prettig bij de club?Informeer bij bekenden om je heen of bij collega's. Wat voor soort mensen speelt er, ook de leeftijd is belangrijk dus niet overwegend gepensioneerden. En, goede schoenen!!!!!
Kijk anders eens op de site van de KNLTB. Vind je misschien meer info over de club waar jij lid van bent geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kleren,ballen ,racket,tennisschoenen en zweetbandjes