Waarom schreeuwen sommige tennissers tijdens het slaan van de bal zo overdreven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
2.4K

Antwoorden (6)

Om kracht te zetten, en kracht uit te stralen. Ook komen tennissers die heel hard schreeuwen vaker in de media, en krijgen ze meer sponsoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om maximale kracht in je slag te stoppen. Door uit te ademen kun je net een beetje extra geven. Voor de lange uithalen van Sharapova bijvoorbeeld is niet echt een reden, dat is gewoon overdreven. Wellicht vindt zij het fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou een extra krachtexplosie aan de slag meegeven.
Maar ook om de tegenstander mee af te leiden.
Monica Seles is daar ooit eens mee begonnen en tot ergenis van veel mensen op de baan en tv kijkers wordt er steeds vaker en harder gegild.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ach, zo stond er geen enkel antwoord en even later sta ik onderaan zo'n beetje dezelfde antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om tegenstander te intimideren en kracht te zetten.

Met dank aan Jimbo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey niet de tennissers beledigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot wat iedereen denkt is het niet om kracht uit te oefenen of uit te stralen. Het gaat vaak automatisch maar ze overdrijven het extreem zodat je tegenstander niet kan horen welk effect je aan de bal geeft. Ik tennis zelf en topspin (versnellend effect) geeft een heel ander geluid dan slice (vertragend effect) dit kan je makkelijk verbergen door er luid overheen te kreunen