Ik kijk nu naar beach volleybal Dames. Wat hebben de NL dames op hun schouder ?

Is het versiering, of een fysiotherapeutisch iets ? Zo ja wat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marianne vos had het ook op de rug

Antwoorden (2)

Volgens mij is het een Kinesio taping. Dit is een bepaalde manier van tapen juist om via de huid een prikkel te geven aan de onderliggende spieren en gewrichten. De tape is er in verschillende kleuren van zwart t/m huidkleur en heeft daarmee telkens een andere functie. Onze dames hebben een versierde taping. Dus inderdaad iets fysiotherapeutisch.
Grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is speciaal tape: De easytape kinesiologie tape wordt als een soort tweede huid aangebracht, die steun biedt en tegelijkertijd de bewegingsvrijheid niet belemmert. De Easytape kinesiology tape is leverbaar in de kleuren skin (huidkleurig), donkerbruin, rood, blauw, lichtblauw, wit, zwart, roze, paars, geel, groen en oranje. De samenstelling en eigenschappen van easytape kinesiologie tape is anders dan gewone sporttape, tape. Door de specifieke samenstelling, materiaal en fabricage heeft easytape kinesiologie tape veel voordelen ten opzichte van andere tapesoorten. Het speciale materiaal van de easytape medische tape is geweven als de huid.