Hoeveel merkbaar verschil in resultaat dat je kan bereiken door krachttraining thuis tegenover het trainen in een sportschool is er?

Stel dat een sportschool te duur is of dat je het gewoon zonde vind om er geld aan uit te geven terwijl je thuis ook gewoon krachttraining kunt doen maar veel goedkoper d.m.v. push-ups, sit-ups, etc.

Enige voorwerp dat je gebruikt is een dumbbell voor je armspieren en voor de rest gebruik maken van voorwerpen om je heen zoals een kruk, stoel of matje.
De sportschool heeft wel allemaal handige apparaten die je helpen met het trainen maar in mijn ogen kan je dit ook allemaal bereiken zonder de dure apparaten.

En het resultaat dat er behaald moet worden is dan niet een slank lichaam maar echt gespierd en breed.
Tot hoeverre is dit mogelijk door thuis te trainen, en misschien suggesties voor een apparaat wat hiervoor erg handig is? Of is een breed gespierd lichaam absoluut niet haalbaar door thuis te trainen zonder dure apparaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

In principe kun je alle oefeningen die je op de apparaten in de sportschool doet, ook thuis doen. met dumbells en een bankje waar je op kan liggen kom je al een heel eind. veel spieren kun je ook trainen liggend op een matje.

Er hoeft uiteindelijk geen verschil merkbaar te zijn in resultaat.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij beide ligt het vooral aan je eigen inzet, maar met een beetje kennis over krachttraining en gezonde voeding kun je prima zelf trainen thuis, zonder sportschool.
Je kunt oude flessen frituurvet gebruiken, gevuld met zand of water, je kunt meubels rondslepen/tillen, je kunt gaan hardlopen, etc.

Als je een paar dingen koopt als een verstelbare dumbbell set, dan kun je al een heel eind komen.

Het is vaak wel aan te raden om eerst bij een sportschool advies te vragen over oefeningen, om te kijken of je de oefeningen niet verkeerd uitvoert.
Kijk ook eens op de sites die ik als bron geef, staan ook veel tips over thuis trainen.

En vergeet een goede voeding niet! Ook kwestie van researchen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tip: dit schijnt een goede investering te zijn: http://www.bol.com/nl/p/weight-training-for-dummies/1001004002642028/

Toegevoegd na 13 uur:
Nog een goeie link gevonden: http://fitvillains.tumblr.com/post/17376969451/do-work-outs-at-home-work-i-cant-afford-the-gym-at-the
Ritsuka