Druivensuiker vlak voor een hardloopwedstrijd slim of stom?

Ik heb pas ergens gelezen dat het niet slim is om druivensuiker vlak voor een hardloopwedstrijd te nemen. Ik kan alleen nergens meer vinden waar ik dat gelezen heb. Kan iemand mij vertellen of het nou juist goed of fout is? En dan ook uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Wat druivensuiker betreft, zeker als je niet in de cut zit (lichaamsvet wegwerken), is het aan te raden iets te eten wat rijk is aan koolhydraten (het beste is fruit,zoals een banaan), zodat je zeker voldoende glycogeen hebt als brandstof voor de spierenarbeid die je verrichten zal.

Ook na je training is het nuttig om, naast eiwitten, koolhydraten (snelle) binnen te krijgen, omdat deze laatste je insulinepeil doen pieken, waardoor die eiwitten veel gemakkelijker worden opgenomen. Tevens vul je zo meteen je spier- en leverglycogeen (de snel bereikbare brandstof van je lichaam) aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon doe aan basket en klaagt bijna altijd over spierkrampen, heeft dat daar dan ook iets mee temaken? ps: vorig jaar had hij daar van géén last en dit dan ook de dinsdag 2 trainingen, de woensdag ook 2 trainingen en de vrijdag 3 trainingen en dan nog eens de zaterdag minimum 1 match of maximum twee matchen. nu dit jaar komt er nog af en toe eens een match bij dat hij moet scheidsrechteren en één ploegje dat hij zelf moet helpen coachen. Maar dit laatste is geen inspanning zoals al de rest ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft dit met de groei te maken. Als dit het geval is, moet hij ervoor zorgen dat hij voldoende voedsel binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets speciaal van eten of gewoon voedsel? en veel voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou vooral gewoon voedsel nuttigen. Zorg dat hij voldoende vezels, vetten en koolhydraten binnenkrijgt. Eet alle maaltijden goed mee, maar houd het wel gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK alvast bedankt he Paulz ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No problem!