Sportschool wijzigt opeens de doelgroep sporters naar 50+-plusser, kan dit zomaar?

Vanaf april 2016 heb ik een jaarabonnement afgesloten bij een sportschool en alles in een keer betaald. Door een blessure ben ik hier een tijdje weggeweest dus de sportschool was al bekend bij mij. In juni kreeg ik een mail met de mededeling dat ze zich gingen specialiseren in begeleiding en dat betekende een verhoging via de abonnementen. Als je voor 1 juli aangaf dat te willen, kreeg je twee maanden extra, dus heb ik dit gedaan. N,u kreeg ik vandaag wederom een mail met de mededeling dat ik volgende week daar nog kan sporten, de week daarop ze gesloten zijn omdat ze naar een andere locatie gaan. Terwijl ze verbouwen kan ik anderhalve week gebruik maken van de aangeboden sporten in de sporthal. Op zich snap ik dat ze gaan verhuizen, maar vanaf die datum gaan ze zich richten op de 50+-plusser. Dit betekent dat ze andere groepslesssen gaan aanbieden, en de lessen die ik volgde komen minimaal terug en tijdens werktijd.
Daarnaast begrijpt je het vast al, ben ik nog lang geen 50, kan ik mijn geld terugeisen, heb ik een keer 12 x € 39,50 betaald, dus zonde om niet meer te gaan, omdat de doelgroep niets voor mij is. Daarnaast als ik spinning lessen wil volgen ik aangewezen ben om dit op een ander locatie te gaan volgen. Kortom ik heb advies nodig, of ik mijn geld kan terugeisen. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Dit is contract-breuk.
De inhoud van het contract is veranderd,

Dan heb je alle recht om je geld terug te vragen (ook weer een reden om eigenlijk liever niet alles van te voren te betalen)

Dit is contract -breuk.
Niet netjes, eerst meer geld vragen / verhogen, dan verhuizen en tegelijkertijd de doelgroep veranderen en de lestijden!! en misschien ook nog de openingstijden? in ieder geval tijdens werktijden...
Alle reden om dit gevecht aan te gaan.

Ga naar een Juridisch loket voor de eerste informatie. Of neem contact op (online kan ook) met een advocaat. Vraag advies HOE dit aan te pakken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er is sprake van -wanprestratie-

(uit de bron)
Wanneer uw contractspartij contractbreuk/wanprestatie pleegt, heeft u een aantal mogelijkheden, afhankelijk van het precieze geval. In het kort zijn dat:

# Het vragen om nakoming van de overeenkomst;
# Opschorting van uw eigen verplichtingen;
# Ontbinding van de overeenkomst;
# Schadevergoeding eisen.

Niet bij elke contractbreuk staat elke situatie open.

Toegevoegd na 11 uur:
Er moet gekeken worden naar de inhoud van het contract op deze punten.
prijs abonnementen / verhoging
plaats sporthal / adres
lessen
lestijden / veranderd
openingstijden
-doelgroep- misschien wel het belangrijkste punt... niets is nog belangrijk als dit dusdanig veranderd is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Het is dus de vraag WAT er in het contact staat (over openings tijden, les e.d).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat is de vraag maar dan nog vind ik dit oneerlijk