Hoeveel kosten de olympische spelen 2012

Dus de bouw van alle stadions etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De kosten zijn aanzienlijk

De oorspronkelijke begroting was £2.4 miljard. In 2007 werd dit al aangepast naar £9.3miljard. Maar dit zijn slechts de kosten gefinancierd door de publieke sector.

De totale kosten zullen naar verwachting eerder rond de £11 miljard (+/- 14 mld euro) uitkomen. Dit bedrag komt uit een rapport over de olympische spelen van de "Engelse rekenkamer" aan het lagerhuis.

In de Britse media circuleren echter nog hogere bedragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kosten van de organisatie van de Olympische Spelen - waaronder wedstrijdorganisatie, huisvesting, catering en vervoer deelnemers - bedragen ongeveer € 2,1 miljard. Deze evenementgebonden kosten worden volledig gedekt door de inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring, merchandising en de IOC-bijdrage (waaronder de mediarechten). Deze wijze van financiering heeft ertoe geleid, dat sinds 1984 alle organiserende landen winst hebben gemaakt. Deze winst wordt geherinvesteerd in de ontwikkeling van sport van het gastland.

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.nocnsf.nl/nocnsf.nl/olympische-droom/topsportinformatie/voor-topsporters/inkomen-en-vergoeding/financiering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat was de bedoeling 2,1 maar het is iets duurder uitgevallen alle kosten zijn totaal op 14 miljard euro uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las elders dat tot nu toe alleen de landen die in de jaren 70 de OS hadden nu uit de kosten zijn.... Sydney is absoluut nog niet uit de kosten en de landen erna al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag het ietsje meer zijn ?
Zelfs de geraamde 9,3 mld pond uit 2007 wordt waarschijnlijk eerder 11 mld