Dien je alleen af te fluiten voor 'afhouden' als de speler (bijna) stil staat?

Bij hockey

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hockey
1.1K

Het beste antwoord

Ik vind dat het als scheidsrechter behoorlijk moeilijk is om te beoordelen of er daadwerkelijk wordt afgehouden. Ook door de term indirect afhouden.
Naar mijn idee moet je affluiten als de speler die de bal heeft, om de bal heel draait (en de bal dus stilligt) zodat de aanvaller/verdediger niet bij de bal kan. In die situatie moet ook degene die de bal wil afpakken dicht bij de bal zijn en dus echt gehinderd worden. Anders is het geen afhouden. Zo heb ik het destijds ook geleerd op de scheidsrechters cursus.

Kortom de bal moet in beweging zijn, de speler niet persé
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, volgens mij alleen in dat geval. Al is het alleen maar om de dynamiek van het spel niet te doorbreken en om zeker te zijn van je zaak!