Welke soort gezichtsbeschermers mag je gebruiken bij het verdedigen van een strafcorner (hockey)?

Ons team wil maskers gebruiken om een strafcorner te verdedigen. Welk maskers zijn geschikt en zijn er ook maskers die juist niet mogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
1.6K

Het beste antwoord

Met ingang van het seizoen 2011-2012 komt er einde aan het gedogen van allerlei soorten maskers die nu door lijnstoppers worden gebruikt bij het verdedigen van een strafcorner. Conform regel 4.2. van het spelreglement veld- en zaalhockey is het veldspelers toegestaan om bij het verdedigen van een strafcorner een glad masker te dragen dat aansluit bij de vormen van het gezicht, zolang die strafcorner duurt. Indien een masker dus niet glad is of niet aansluit bij de vorm van je gezicht mag je dit als verdediger bij de strafcorner niet gebruiken. Dit masker kan gevaar opleveren voor andere spelers in het veld en is daarom verboden.

(Zie ook je andere vraag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus ook meteen een nieuwe regel! Weet je ook welke maskers aan te raden zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee, sorry. Ik ben zelf gestopt met hockey maar fluit nog wel regelmatig een wedstrijd. Google even of vraag wat rond op je hockeyclub. Wel zie ik vaak van die obo maskers. http://www.goalietotaal.nl/contents/nl/d45_uilopersmasker-lijnstop-obo-grays-tk-brabo.html Echt goedkoop zijn ze niet. Bij welke club coach je?

Andere antwoorden (3)

je mag gewoon maskers gebruiken , die je hele gezicht beschermen het is logisch als de eerste en lijnstop er 1 hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bitje sowieso, maar ook een masker. en de keeper natuurlijk een helm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou van het merk obo de maskers kopen, je betaalt wel €50,- per masker maar dat zijn ook de beste. En op een heel team vallen die kosten wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je opmerking. Het ging me meer om het type masker ivm nieuwe regels. OBO zijn soms wel duurder, maar de prijs is niet zo'n probleem.