Wat voor mensen zouden mensen zoals ik willen sponsoren?

Ik bmx, geef geen shows o.i.d. en ik ga binnenkort aan een wedstrijd meedoen, en daarna ook met zoveel mogelijk wedstrijden hier in de buurt meedoen. Ik hoor wel een dat ik een sponsor moet zoeken, maar wat voor mensen zouden iemand als mij willen sponsoren? Aangezien dat ik nu nog nooit een wedstrijd heb gedaan kan ik niet echt veel reclame maken omdat ik ook niet in een grote stad woon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De hoeveelheid/hoogte aan sponsorgeld is mede afhankelijk van wat de sponsor er voor terug krijgt.

Buren, kennissen en familie zijn altijd bereid om wat euro's in te leggen om je fiets te onderhouden en natuurlijk omdat je een aardige vent bent.

Meer geld valt te halen bij locale bedrijven of sommige bedrijven die een relatie hebben met je sport bijvoorbeeld.

Verzin hiervoor een pakkend verhaal waarom ze jou moeten sponsoren en wat geef je ze hiervoor terug. (bijvoorbeeld een banner op je persoonlijke website voor € 25.00 of 50,00

Praat eens over backlinks vanuit jou website naar die van de sponsor en welke voordelen dit heeft.

Locale winkels of bedrijven zijn gevoelig voor het sociale gebeuren binnen de gemeente, omdat zij op hun beurt de mensen trekken die weer sympathie voor die winkel hebben gekregen

Stickers op je kleding, stickers op je fiets, opzoek daarna opzoek naar de media: locale kranten.. alles hangt af van jou creativiteit.
Vaak laat een ander het hierbij zitten. Als jij gedreven bent in je sport zal jij met die zelfde gedrevenheid ook sponsors moeten vinden. Kan niet anders!

Maar... voor niets gaat de zon op!
Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Probeer Donald Duck eens. die zijn met landelijke en regionale campagnes bezig. Misschien willen die de kleding sponsoren. Zeg dat je veel op de weg bent en door heeeeeel veeel auto mobilisten gezien word. En dat je veel oefend op schoolpleinen. Beetje aandikken mag altijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

BMX... Probeer het eerst eens met de lokale fietsenhandelaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op wedstrijden goed presteert is het niet moeilijk om een sponsor te vinden. Je moet dan alleen zorgen dat je vaak op het podium belandt en in 'de picture' komt.
Dan kennen ze je al en weten wat je kunt.
Je zou dus eerst bij je familie, kennissen etc. aan kunnen kloppen. Ben je bekender en weten ze wat je kunt dan worden bedrijven ook bekender van naam indien jij ze als sponsor aangeeft en is het eenvoudiger om een bedrijf te vinden dat jou wil sponsoren.