Is zoals bij bergtijdritten....die zitten er sommige jaren wel bij andere jaren niet.
De laatste jaren inderdaad wat minder .
Eigenlijk vind ik die ploegentijdritten tamelijk nadelig voor een individuele renner.
Dit jaar waren er ook geen bonusseconden ....en ook dat heeft zijn voor en tegenstanders.
Maar een echte reden is er niet : het is nu dit jaar zo beslist ,kan volgend jaar weer anders zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de franse ploegen ( Cofidis,Bouygues, Ag2r ) kansloos zijn.
De tour is een franse wielerronde en moet populair zijn
bij het franse publiek, een ploegentijdrit waarin de franse
ploegen op grote achterstand gereden worden draagt daar niet aan bij.

Toegevoegd na 25 minuten:
Als er een franse favoriet is ( in het verleden b.v Hinault )
en er is een goede ploeg om hem heen, dan is er wel een
ploegentijdrit.