Wanneer je een hoogspringlat gebruikt, hoe leg je deze dan aan de zijkanten? vb op 2m20 met de onderkant van de lat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

De lat ligt zodanig dat de bovenzijde 2.20 m is. Interessante vraag !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogspringlatten buigen altijd enigszins door in het midden.

Daarom wordt altijd de hoogte gemeten van de grond tot de BOVENKANT van de lat en wel in het MIDDEN tussen de twee palen.
Dit wijkt (meestal) af van de hoogtevermelding die op de palen staat.

Toegevoegd na 43 minuten:
Het kan dus zijn dat de bovenkant van de lat op de paal aan de zijkant op de hoogte ligt van 2m25, en dat hij in het midden 2m20 is.
Er wordt altijd op elke hoogte opnieuw gemeten bij wedstrijden