Ik doe 1000 jumping jacks per dag, maar niet achter elkaar. Is het dan alsnog wel effectief?

Ik doe het in groepjes van 20. Dan doe ik dus 20 jumping jacks, en dan kom ik weer even op adem zodat ik weer 20 jumpingjacks kan doen etc etc. Soms zit er ook wel een uur of een paar uur tussen maar over heel de dag doe ik er dus 1000. Heeft dit eigenlijk wel enig effect dan? Of moet ik er meer achter elkaar gaan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Het beste antwoord

Elke extra beweging is natuurlijk goed, maar probeer het wel wat meer op te bouwen.
Werk dus langzaam naar setjes van 25 of 30.
En doe ook andere oefeningen, continue hetzelfde doen is niet effectief. Blijf je lichaam uitdagen door elke dag wat anders te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ene keer jumping jacks, dan eens pushups, situps, burpees, mountain climbers etc. Vanalles wat je kan doen thuis.

Toegevoegd na 19 minuten:
Google ook eens op Tabata en HIIT.
En vergeet krachttraining niet.
Ritsuka