hoe vaak moet om het binnenzwembad alles gepoetst/gereinigd worden? zoals douches, wc, de startblokken enz........

ik hoop dat u mij een antwoord erop kunt geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Last van smetvrees?

Het beste antwoord

Ik heb afgelopen zomer in een zwembad gewerkt dus...
de wc's worden dagelijks meerdere malen gedaan hoe vaak hang af van de drukte op hele drukke dagen soms om de paar uur of als mensen melden dat er iets vies is, maar iig als het bad sluit dan word alles schoon gemaakt zodat het als het weer open gaat schoon is.
ook word bij ieder sluiting de vuilnis bakken geleegd (muv de bakken buiten die geleegd worden als ze vol of vies zijn)en de vloeren van de douche en kleding ruimtes schoon gespoten.de start blokken worden eigenlijk nouwlijks schoon gemaakt omdat die veel in contakt met water zijn en dus schoon genoemd mogen worden.Het water zelf word minstens 2keer per dag gecontroleerd op chloor en ph waarde zodat dit ook binnen de normen valt en op iedere bezoeker word een flinke hoeveelheid water (weet niet precies maar denk 3000 liter water ververst)ook word het continu rond gepompt&gefilterd.bij ons was het zo dat iedere 2uur de gehele inhoud van het water rond gepompd was(daarvoor zitten aan de boven kant die roosters daar komt het water overheen)