Weet iemand wat de Engelse vertaling is van het gezegde "een probleem bij de wortel aanpakken"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had de algemene conclusie van een alinea als volgt geformuleerd:
"In other words, you have to tackle a problem at its roots". Mijn docent vond dit te vernederlandst-engels klinken en vroeg zich af of er geen officiële Engelse versie van dit gezegde is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij zeggen ( heb 22 jaar in de VS gewoond) attack the problem at the roots. je PAKT iets aan bij de wortels. En tackle a problem at... dat heb ik nooit iemand horen zeggen. Maar ja de docent is degene die jou cijfers geeft ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, daarom ga ik voor jouw antwoord ;) Thanks

Antwoorden (4)

To solve a problem at the root.
Amadea
11 jaar geleden
We need to get to the source of the problem and fix that. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
to Attack the problem at the root.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Getting to the heart of the problem, and solve it.