Waar kan ik deze vistuigjes in Nederland kopen?

Ik heb dit vistuigje ooit in Griekenland gekocht. Je kunt er ontzettend ver mee uitgooien, de lijn wikkelt zich vanzelf af. Iemand enig idee of ze ook in Nederland verkrijgbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit om te "vlieg vissen"??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Griekenland zie je vissers hiermee bij kleine haventjes en op steigers vissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien nog een idee om het eens in een grieks restaurant te vragen. Of natuurlijk bij de shoarma tent :) ik neem aan dat dit in Turkije dan ook wel bekend is ;)

Antwoorden (2)

Het lijkt me een zeer primitief soort vissen met dit tuigje.
Je hebt er geen hengel voor nodig.
Dus zal je in ons land, waar de hengelsport heel goed staat aangeschreven, en waar ze wat techniek betreft heel hoog staan, dit soort dingen niet kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad heel primitief, maar daardoor heel direct en waanzinnig leuk met kinderen. Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik dus ook. Misschien een idee om er zelf 1 te maken ;) 100% zeker dat je ze niet kunt verkrijgen in NL ben ik niet, maar toch een plusje voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel landen in warme oorden doen aan vingervissen, na het uitgooien van de lijn, houdt men de draad over het topje van de vinger en kan men heel direct voelen of men beet heeft.
Zeer geschikt om in een haven te vissen, of vanaf een boot.
de spoel lijkt nog het meest op de spoel waar mijn vlieger lijn op zit ik zou zeggen ga eens kijken waar ze vliegers verkopen en haal een lijn bij een hengelsport winkel ik hoop dat je er wat mee kan