Waarom rijden paardrijders bijv in Amerika, Australië en Mexico met open teugels en in Nederland met gesloten teugels?

Is daar een verklaring of een reden voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Even voorop : ik ben geen grote kenner op dit gebied....

Hier rijden we 'Engels" : korte stijgbeugelriemen, en we sturen het paard door de teugel verbonden met het bit ietsje aan te trekken. We stoppen ook door aan de teugels te trekken : het mondcontact met je paard is belangrijk.

Het Westernrijden gaat veel meer uit van je lichaamsbewegingen, die je paard laten merken wat je wilt : naar achteren leunen als je langzamer wilt, en door de teugels tegen de hals te leggen of over de schouders te brengen 'stuur' je het paard. Daardoor rij je met veel langere teugels, en heb je zelfs geen bit nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het laatste in uw antwoord het uitgaan van instructies via lichaamsbeweging dat je daardoor ook langere en open teugels nodig hebt is denk ik het enige juiste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Met open teugel rijden is een bevestiging om te kijken of je paard buiging heeft, als je met open binnenteugel rijdt (dus teugel van de hals af kan houden) en het paard valt
gelijk naar binnen, dan valt hij door je binnenbeen heen, en heb je op dat moment dus geen buiging

Hier is alvast een link dat overeenkomt met jou vraag :

http://www.paardnatuurlijk.be/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.be/fcgi/pnforum.fcgi?request=catvote&msg=187910&reply=0&return=showsequence&cat=11&subject=14344&oldcat=11&newcat=5