wanneer mag je vechten?

Ik wil samen met een paar vrienden een gevecht houden maar als goed is mag dat vast niet van de overheid.
maar wat moet je daar voor hebben om wel te mogen vechten. (net zo iets als UFC aleen dan veel kleinen)

Toegevoegd na 15 minuten:
Kijk op deze site
http://uk.ufc.com/
geen Fightclub maar
Ultimate Fighting Championship® (UFC)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (6)

Vrienden horen elkaar geen pijn te doen. Dan noem je die mensen geen vrienden meer. doe elkaar maar gewoon geen pijn meer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je mag alleen vechten uit zelfverdediging
of in een sport arena 1 op 1 in een gecontroleerde club zoals boksen judo karate o.i.d
maar een samen gevecht met meerdere mensen tegelijk tegen anderen is niet toegestaan.
11 jaar geleden
Vechten is alleen toegestaan vanuit zelfverdediging en als sport ( maar dan wel bij een erkende vereniging).

Let wel;
Als vrienden als vrienden vechten dan heet dat stoeien.
Zodra stoeien vechten wordt dan zijn het geen vrienden meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fightclub is een film, het is niet echt. Het heeft een reden dat het niet legaal is. Omdat het een dom idee is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt zelf al: ALS HET GOED IS MAG DAT VAST NIET van de overheid. met andere woorden, je vindt het zelf eigenlijk ook niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het valt onder het misdrijf mishandeling. Daar staan zware straffen op.
Je bent niet strafbaar als er sprake is van risicoaanvaarding, maar dan zal het risico gecontroleerd moeten zijn. Bij een goed georganiseerde vechtsport zijn er allerlei soorten maatregelen om de risico's zoveel mogelijk te beperken, zoals regels op welke manier je wel of niet mag vechten, een scheidsrechter die kan ingrijpen als het gevecht uit de hand loopt, tijdslimieten. Als je met een paar vrienden aan de gang gaat, kun je nooit aan al die voorwaarden voldoen.
Bij minderjarigen zijn de regels nog veel strenger.
En je ziektekostenverzekering dekt de schade niet, een aansprakelijkheidsverzekering ook niet. Je zult maar je leven lang invalide worden...