Hoe werkt deze kaarttruc?

Gister gezien in de kroeg, hij werd mij snel uitgelegd maar kreeg maar de helft mee.

Een toeschouwer trekt 3 kaarten uit een volledige set kaarten (zonder jokers). Deze 3 kaarten worden onthouden door de toeschouwer. Vervolgens maak je van de overgebleven kaarten 4 stapeltjes; 1 stapel van 9, 1 van 10 en 2 van 15.

Hierna moest er 1 van de 3 getrokken kaarten op 1 van de 4 stapeltjes gelegd worden. Dan werd op dat stapeltje weer een willekeurig deel van een ander stapeltje gelegd, en dan moest hetzelfde gebeuren met de over gebleven 2 kaarten.

Deze 4 stapeltjes werden op elkaar gestapeld.

Nu moet de toeschouwer opletten, als een van de 3 getrokken kaarten tevoorschijn komt, moest hij/zij het zeggen.
De kaarten werden op een speciale manier gedeeld: Een kaart open, en de volgende kaart op een 2e stapel dicht. Alle kaarten werden om en om opgedeeld. Dan wordt hetzelfde gedaan met de dichte stapel. Deze wordt weer op dezelfde manier opgedeeld.

De truc is dat de 3 getrokken kaarten pas als laatste 3 tevoorschijn komen. Deze zijn dus de hele tijd op de omgedraaide stapel gebleven, en blijven altijd als laatste 3 over (terwijl de toeschouwer dus al de hele tijd zich afvraagt waar de door hem getrokken kaarten blijven).

Wie weet de juiste manier van het neerleggen van de getrokken kaarten op de stapeltjes, en hoe de stapeltjes verder worden verdeeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Deze truc kwam vorige week een keer voorbij in een filmpje op Dumpert. Via onderstaande link kun je zien hoe je de kaarttruc moet uitvoeren.